کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش روز| اشک ها و لبخندها در یک افتتاح بیمارستانی

14 بهمن 1398 ساعت 21:10


پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران| با روسری مشکی دستان همسرش را گرفته بود و گوشه ای از راهروی بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) در خیابان شهید دستگردی تهران مسئولان را همراهی می کرد. عکاسان و خبرنگاران او را نمی شناختند و گاهی از قافله بازدید کنندگان عقب می ماند.

وقتی روبروی بخش جراحی شایان رسیدیم میزکوچکی که روی آن تصویر مرحوم شایان عابدی بود قرارداشت. شمع های سیاه روشن بودند و چند سینی حلوا و خرما برای فاتحه ... چند آیه ای قرآن تلاوت شد تا بخش جراحی جدید بیمارستان رسما افتتاح شود.

پدر شایان که از خیرین بیمارستان بود با اصرار مسئولان هم سخن نگفت. زمان قیچی کردن ربان که فرارسید از انتهای جمعیت از همسرش خواست او را همراهی کند و آنجا فهمیدیم مادری که چشمهایش بارانی بود همان مادر شایان است. هر دو با آرامش و خلوص نیت ربان را قیچی کردند و درخواست مدیران بیمارستان را برای سخنرانی نپذیرفتند.

بخش جراحی شایان در فضای 68 متر دارای 6 تخت بستری است که هزینه ساخت آن از سوی خانواده و خیریه شایان به مبلغ 600 میلیون تومان تامین شده است که سالانه به 5000 بیمار سرویس می دهد.

پس از افتتاح این بخش خبرنگاران به سوی پدر و مادر شایان رفتند تا در مورد این اقدام گفتگو و مصاحبه ای داشته باشند اما آنها نپذیرفتند و گفتند بهتر است تصویر و سخن ما جایی نباشد. همانگونه که خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند: آنان که در نهان و آشکار انفاق می کنند .... و اینکه نجات جان یک انسان همانند نجات جان بشریت است.

خوشا به حال خیرینی که با اموال و دارایی های خود هم برای آخرت خود و خانواده انفاق می کنند و هم به توسعه کشور کمک می کنند.

در این مراسم نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و رئیس خیرین سلامت کشور از این خانواده تقدیر کردند.

بیمارستان خیریه حضرت علی اصغر (ع) میانگین سالانه 54 هزار درمان سرپایی، 10 هزار بستری و 40 هزار اورژانسی دارد که در 7 هزار متر بنا با 140 تخت فعال خدمات رسانی می کند.

اقدام خانواده مرحوم شایان عابدی برای فرزند عزیزشان در تاریخ پزشکی ایران ثبت خواهد شد و الگویی باشد تا هر شهروندی به فراخور توان خود گامی برای مردم و کشور بردارد. یکی با چند تخت بیمارستانی و دیگری با چند هزارتومان کمک به بیماران سرطانی و خاص ...


کد مطلب: 3014

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/3014/گزارش-روز-اشک-لبخندها-یک-افتتاح-بیمارستانی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir