به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، در بدو پیروزی انقلاب تولید محصولات کشاورزی 25 میلیون تُن بود اما در حال حاضر به 130 میلیون تُن رسیده است که شاهد یک جهش در تولید هستیم.
بر اساس این گزارش یکی از راهبردها و استراتژیهایی که در بخش کشاورزی و در استان تهران در حال اجراست سند آمایش استان است که مزیّتهای نسبی آن به حوزه کشاورزی اصلاح شده و به برندسازی محصولات پرداخته است.
بعنوان نمونه در حال حاضر سیب دماوند، گل و گیاه پاکدشت، صیفیجات و پسته در ورامین، شیر و تخممرغ و گوشت در ری به عنوان یک برند مطرح هستند که سبب افزایش تقاضامحوری و صادراتمحوری برای تولیدکنندگان شده است.
همچنین بیش از 3500 هکتار کشت گلخانهای در سطح استان تهران انجام میگیرد و از این طریق میتوان در افزایش کمّی و کیفی محصولات و افزایش راندمان بهرهوری از آب، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار را در همه فصول برای کشاورزان ایجاد کرد.