کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بخش جراحی روزانه "شایان" مرکز آموزشی درمانی حضرت علی اصغر(ع)افتتاح شد

20 بهمن 1398 ساعت 9:24


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، آیین افتتاحیه بخش جراحی روزانه "شایان" مرکز آموزشی درمانی کودکان حضرت علی اصغر (ع)، با حضور نعمت اله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، دکتر جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر حسینعلی شهریاری دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور، هاشم سلیمی آشتیانی نماینده مجمع خیرین سلامت، خدادی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، دکتر بیاضیان رئیس مرکز برگزار شد.

بخش جراحی "شایان" اهدایی مرکز خیریه خانواده نیکوکار عابدی به نیت تنها فرزند مرحوم خود "شایان عابدی" است.  این بخش با هزینه کرد 600 میلیون تومان راه اندازی و از بهترین وسایل و تجهیزات در این بخش استفاده شده است.

به گفته دکتر بیاضیان، این بخش در 68 متر مربع مساحت ایجاد شده و به عنوان بخش جراحی روزانه با حدود 6 تخت بستری، ظرفیت پذیرش روزانه 20، ماهانه 400 و در سال 5 هزار بیمار  را دارد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ادامه، از بخش های مختلف مرکز آموزشی درمانی کودکان حضرت علی اصغر (ع) بازدید کرد.

براساس این گزارش، در ادامه این آیین بخش جدید آندوسکوپی بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) نیز افتتاح شد.

مرکز آموزشی درمانی کودکان حضرت علی اصغر (ع) دارای 180 تخت مصوب و 140 تخت فعال است که در سال به 64 هزار بیمار سرپایی و 10  هزار بیمار بستری خدمات ارائه می دهد.

*معرفی و تاریخچه بیمارستان

بیمارستان کودکان حضرت علی‌­­اصغر (ع)، در سال ۱۳۴۳ با عنوان «شهرآزاد» راه‌اندازی شد. بیمارستان در زمینی به مساحت ۵۱۳۰ مترمربع و زیربنای ۸۵۰۰ متر مربع احداث شد و مدیریت آن با خانم نیّره شیوا بود که با جذب نیکوکاران، هزینه‌های بیمارستان را تأمین می‌کرد. کم‌کم پزشکان معتبر کشور، جذب بیمارستان شدند. پزشکانی مانند دکتر احمد مشعوف فوق­‌تخصص کلیه کودکان، دکتر شکرالله یوسفی پاتولوژیست، دکتر عباس خالصی جراح کودکان، دکتر‌ هادی سماعی فوق­‌تخصص نوزادان و دکتر پروانه وثوق فوق­‌تخصص خون و سرطان کودکان.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیمارستان به نام حضرت علی­­‌اصغر (ع) تغییر نام یافت و تحت پوشش سازمان منطقه‌ای بهداری استان تهران درآمد و‌ به‌صورت یک بیمارستان دولتی فعالیت خود را ادامه داد. در این سال‌ها، بیمارستان توسط دکتر شکر­الله یوسفی و سپس دکتر امان‌­الله احسانی متخصص کودکان اداره شد.

در سال ۱۳۶۵، با آغاز فعالیت دانشگاه‌ علوم پزشکی ایران، تحت پوشش این دانشگاه قرار گرفت و دانشجویان پزشکی، انترن‌ها و دستیاران، برای سپری کردن دوره‌های آموزشی مربوطه به این مرکز معرفی شدند. در سال ۱۳۷۱، در رشته‌های فوق­ تخصصی نوزادان، جراحی کودکان، خون و سرطان کودکان، غدد کودکان و کلیه کودکان بخش‌های آموزشی به تربیت دستیاران فوق­تخصصی در این رشته‌ها پرداختند و کمک اساسی به استان‌های مختلف کشور شد، به نحوی که در حال حاضر در اغلب استان‌های کشور    فارغ­­ التحصیلان این مرکز به­ عنوان متخصص یا فوق تخصص، مشغول ارائه خدمت هستند.

در سال ۱۳۷۵ بخش‌های گوارش کودکان، اعصاب کودکان، دندان­‌پزشکی کودکان و دیالیز به بخش‌های موجود اضافه شد. تأسیس خوابگاه وسیع دستیاران و انترن‌ها از اقدامات این دوران بود. در سال‌ ۱۳۸۳، دکتر سید جواد نصیری فوق­ تخصص جراحی کودکان، ریاست بیمارستان را به عهده گرفتند. در دوران ریاست ایشان بخش‌های  PICUو ‌NICU توسعه یافت و بخش‌ روان­پزشکی آغاز  به ­کارکرد. در این دوره، بنیاد خیریه کامرانی با در اختیار گذاشتن یک طبقه از ساختمان گامانایف، امکان انتقال کلیه درمانگاه‌های      فوق ­­تخصصی را به یک محل مناسب و استاندارد فراهم کرد. هم­چنین با تلاشی همگانی، فضاهای فیزیکی اتاق عمل، بخش خون، بخش جراحی و بخش عمومی به­ طور کامل بازسازی و تجهیز شدند.

از مهر سال ۱۳۹۲ و چند ماه پس از انتزاع دانشگاه تهران و ایران، ریاست بیمارستان را دکتر الهام طلاچیان بر­عهده گرفته‌اند.

از تیرماه سال ۱۳۹۸ ریاست بیمارستان بر عهده دکتر غلامرضا بیاضیان است.

انتهای پیام./


کد مطلب: 3003

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/3003/بخش-جراحی-روزانه-شایان-مرکز-آموزشی-درمانی-حضرت-علی-اصغر-ع-افتتاح

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir