کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکی: تهیه نقشه لکه های صنعتی کلید خورد|ضرورت حفظ زمین های کشاورزی

13 بهمن 1398 ساعت 8:14


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت الله ترکی در دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران با اشاره به وضعیت آمایش منطقه 2 استان تهران شامل شهرستان های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم، اظهار کرد: این منطقه آمایشی 4 درصد جغرافیای استان تهران را شامل می شود اما دربرگیردنده 10/5 درصد جمعیت استان است که این امر انباشتگی جمعیت در این منطقه را نشان می دهد.
 
وی حدنگاری برای آینده استان و شهرستان ها را با هدف جلوگیری از بی نظمی ها، کاری مهم دانست و افزود: در این کار اولویت باید به روستاها داده شود، در همین راستا بازنگری طرح های هادی روستایی هم در دستورکار قرار دارد.

 ترکی با اشاره به تصاویر آنلاین نقشه های ماهواره ای که تغییر کاربری یکی از زمین های کشاورزی در اسلامشهر را نشان میداد، گفت: چه کسی مجوز داده تا وسط زمین کشاورزی کار صنعتی انجام دهند؟ مگر می شود فرماندار بی اطلاع باشد؟ اگر این رویه ادامه یابد دیگر هیچ زمین کشاورزی باقی نمی ماند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بر تعیین و تکلیف لکه های صنعتی موجود در استان تاکید کرد و افزود: با توجه به اختلاف نظر در مورد ماهیت لکه های صنعتی و مجوزهای آنها، نقشه فضاهای صنعتی و تولیدی استان تهیه و به فرمانداری ها اعلام می شود تا با ارائه مستندات لازم تصمیم های بعدی اتخاذ شود.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2998

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2998/ترکی-تهیه-نقشه-لکه-های-صنعتی-کلید-خورد-ضرورت-حفظ-زمین-کشاورزی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir