کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در دهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی؛

پیش بینی جذب 700 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی ویژه پایتخت در سال 95

26 تير 1395 ساعت 18:25


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران٬ صبح امروز دهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با حضور استاندار تهران ٬ رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و مدیران کل استانی واقع در طبقه ۱۶ ساختمان آرژانتین برگزار شد.

در این نشست استاندار تهران با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر احداث خطوط ریلی حومه ای٬ گفت: وزارت راه باید این مصوبه را جزو اولویتهای خاص خود پیگیری کند.

سید حسین هاشمي بر لزوم هماهنگي ميان اتاق بازرگاني،اصناف و سازمان صنعت معدن و تجارت تاكيد كرد و گفت:‌متاسفانه مشاركتي از اتاق بازرگاني نمي بينيم درحاليكه راهي نداريم جز آنكه اتاق بازرگاني در كنار اصناف، و اصناف در كنار سازمان صنعت معدن و تجارت از پراكنده كاري جلوگيري كنند.

وي در اين نشست راه نجات توليد در برنامه ريزي هاي اقتصاد مقاومتي را جلوگيري از گسترش قاچاق دانست و تصريح كرد: رقم قاچاقي كه به استان تهران مي رسد بسيار زياد است و حدود 60 درصد از كالاهاي قاچاق در تهران بازتوزيع مي شوند كه البته توانستيم با اقدامات پيشگيرانه و بازدارنده ميزان قاچاق را از سطح كاميون به وانت كاهش دهيم.

هاشمی ادامه داد: اقداماتی که طی 2 سال گذشته به وسیله دستگاه های قضایی، انتظامی، اطلاعاتی و ستاد استان انجام شده، کاهش میزان قاچاق کالا را با خود به همراه داشت.

استاندار تهران همچنين در حاشيه اين نشست در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه باید از  ظرفیت استان برای ایجاد کسب و کار استفاده كرد گفت:‌دستگاه هاي اجرايي استان باید در سال95 پیش بینی زمینه اشتغال را در دستور کار خود قرار دهند و بر اساس آن تلاش خود را برای اجرایی شدن هر چه سریعتر این هدف به کار گیرند

نعمت الله ترکی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران هم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۵دستگاه به ارائه گزارش عملکرد خود خواهند پرداخت گفت: ۱۶ دستگاه در قالب ۱۲ برنامه مصوب شده ۲۱ طرح و ۱۱۴ پروژه را ارائه کرده اند.

نعمت الله ترکی افزود: ۲۰ دستگاه هنوز برنامه های خود را اعلام نکرده اند که در این جلسه ۵ دستگاه از جمله اتاق اصناف تهران٬ شرکت آب منطقه ای٬ اداره کل تعاون روستایی ٬ جهاد کشاورزی٬ آموزش و پرورش گزارش عملکرد خود را ارائه خواهند کرد.

گفتنی است در این جلسه 5 دستگاه به گزارش عملکرد خود پرداخته و مقرر شد تا هفته آینده برای ارائه برنامه عملیاتی و اجرایی دستگاهها تشکیل جلسه خواهیم داد.

بنا براین گزارش در ادامه جلسه معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان تهران به ارائه اقدامات انجام شده دستگاهها پرداخت.

نوربخش عسگری گفت:  بر اساس دستور استاندار مقرر شد دستگاهها برنامه های خاص و ویژه خود را که منجر به اشتغال و ایجاد شغلهای جدید می شود اعلام کنند که تا کنون 16 دستگاه پاسخ داده و 20 دستگاه هنوز گزارشی ارائه نداده اند.

به گفته عسگری در مجموع این 5 دستگاه اجرایی 8930 نفر اشتغال جدید را پش بینی کرده اند.

وی از دیگر برنامه های دستگاههای اجرایی را  پیش بینی جذب 700 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی از سوی اداره کل امور اقتصاد و دارایی، اداره کل تعاون و رفاه بحث ایجاد اشتغال خانگی ، شرکت توزیع برق 5 پروژه تولید برق شبکه،  شرکت پخش فراورده های نفتی تهران احداث 9 جایگاه سوخت و شرکت گاز ، گازرسانی 37 شهر و روستای استان با ظرفیت 1400 نفر اشتغال، و...عنوان کرد.

گفتنی است در این جلسه 5 دستگاه به گزارش عملکرد خود پرداخته و مقرر شد تا هفته آینده برای ارائه برنامه عملیاتی و اجرایی دستگاهها تشکیل جلسه خواهیم داد.

انتهای پیام


کد مطلب: 299

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/299/پیش-بینی-جذب-700-میلیون-دلار-سرمایه-گذاری-خارجی-ویژه-پایتخت-سال-95

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir