کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفتگو| بختیاری: تصفیه خانه ششم تهران سال آینده به بهره برداری می رسد

9 بهمن 1398 ساعت 7:52


محمدرضا بختیاری در گفتگو با پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: گفت: از آنجا که تصفیه‌خانه هفتم آب تهران مخصوص جنوب شهر تهران و شهرهای جنوب شرق استان تهران است با نزدیک‌کردن کیفیت آب شمال و جنوب تهران، به افزایش عدالت اجتماعی کمک می‌کند.

گفته های بختیاری در حالی است که آب مدول دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مردم مناطق یافت‌اباد، نازی‌آباد، خاوران، شوش، شهرری و شهرهای جنوب شرق استان تهران شامل قیامدشت، پاکدشت، قرچک، ورامین و روستاهای اطراف آن و شهر پیشوا را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل آبفای استان تهران هزینه مدول دوم تصفیه‌خانه هفتم آب تهران را ۵۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با فاز دوم آن ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد مدار می‌شود که این میزان جایگزین چاه‌های مناطق جنوب شهر تهران و شهرهای جنوب شرق استان تهران می‌شود و حدود ۱۵۰ چاه خاموش می‌شود.

بختیاری با اشاره به این‌که فاز دوم این تصفیه‌خانه وضعیت منابع آب زیرزمینی در استان تهران را هم بهبود می‌دهد، گفت: در آ‌برسانی به تهران ۷۰ درصد از آب سطحی و ۳۰ درصد از منابع آب زیرزمینی استفاده می‌شد که میزان استفاده از آب سطحی به ۸۰ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه در سال آینده دو کار حیاتی در زمینه آب تهران انجام می‌‌شود گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب فیروز بهرام پیش از پایان سال آینده، یک سال زودتر از موعد مقرر و با ۲۳۰۰ میلیارد تومان هزینه‌کرد وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

بر اساس این گزارش تصفیه‌خانه ششم آب تهران که برای تهران بسیار حیاتی است تا پایان خردادماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.


کد مطلب: 2983

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2983/گفتگو-بختیاری-تصفیه-خانه-ششم-تهران-سال-آینده-بهره-برداری-می-رسد

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir