کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مجوزهای بی حساب و کتاب شهرداری ها| شورای برنامه ریزی وارد شد

13 بهمن 1398 ساعت 12:47


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، عصر دوشنبه، دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران به ریاست انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و دبیری نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، برگزار شد.

در این جلسه در مورد منطقه 2 آمایش سرزمینی شامل شهرستان های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم بحث و گفتگو شد. 

غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن استان تهران در مورد آخرین وضعیت اجرای طرح هادی روستاهای شهرستان رباط کریم اظهار کرد: در این شهرستان 20 روستا وجود دارد که از میان آن ها، طرح هادی 2 روستا در حال بازنگری است. همچنین طرح هادی 16 روستا هم اجرا شده که نتیجه آن استخراج آمار 54 درصدی اماکن روستایی نامقاوم در این روستاها بود.

به گفته وی، در روستای علی آباد رباط کریم، تغییر کاربری زمین بسیار دیده می شود و حتی در بسیاری موارد بدون مجوز 3 طبقه بنا ساخته شده است.

ذوالفقاری مدیرکل جهادکشاورزی در واکنش به این اظهارات گفت: وقتی تغییر کاربری غیرقانونی شد و به طور کامل ساخت و ساز انجام شد، به دلیل مشکل قانونی نمی توانیم تخریب کنیم.

وی افزود: زمانی یک شهرداری مانند شهرداری اسلامشهر در یک سال گذشته در ازای دریافت پول در حریم مجوز صادر کرده است باید چکار کنیم؟

ترکی رئیس سازمان مدیریت تهران هم در ادامه به این موضوع واکنش نشان داد و خواستار مشخص شدن مقصر این اقدام شد.

ذوالفقاری هم پاسخ داد: مقصر ما هستیم چون امکانات نداریم و نمی توانیم اراضی را حفظ کنیم.

ترکی گفت: باید فرماندار بهارستان نقشه، کروکی و محدوده را با مصوبه شورای برنامه ریزی در دست داشته باشد و با ابلاغ به بخشداری و دهیاری دستور دهد تا از اراضی نگهداری کنند. 

شهرام عدالتی سرپرست معاونت برنامه وب ودجه سازمان مدیریت استان تهران با استناد به قانون برنامه ششم توسعه گفت: دولت مکلف است، 54 خوشه کسب و کار روستایی، بهره برداری و ساخت ناحیه صنعتی روستایی، همچنین ایجاد یک میلیون و 914 هزار شغل در روستاها را ایجاد کند. وقتی ما قانون داریم که روستاها را در این حوزه مرتبط کنیم و در اختیار استان است چرا استفاده نمی کنیم؟

ذوالفقاری پیشنهاد داد: این موضوع در جلسه ای در سطح معاون وزرای جهاد و صمت مورد بررسی قرار گیرد چرا که  1.5 سال بی نتیجه مانده است.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2972

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2972/مجوزهای-بی-حساب-کتاب-شهرداری-شورای-برنامه-ریزی-وارد

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir