کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعیین و تکلیف چند روستا در شهرستان بهارستان

13 بهمن 1398 ساعت 12:29


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، عصر روز دوشنبه دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران به ریاست انوشیروان محسنی بندپی استاندار و دبیری نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد.

در این جلسه در مورد منطقه 2 آمایش سرزمینی شامل شهرستان های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم بحث و گفتگو شد. 

فرماندار بهارستان اظهار کرد: موضوع زمین های اوقافی در این شهرستان یک چالش بزرگ است. بعنوان مثال در روستای اورین، زمینی وجود ندارد اما فشار شهرداری برای ورود به حریم آن، ما را دچار مشکل کرده است. در روستای خیرآباد پایین، طرح هادی روستایی نداریم که برای انجام آن، 75 میلیون تومان اعتبار نیاز است که تاکنون 20 میلیون تومان تامین شده است.

فرماندار بهارستان با بیان اینکه تکلیف نسیم شهر و خیرآباد به عنوان ناحیه شهری مورد بحث و بررسی است، گفت: این دو ناحیه در وضعیت برزخی روستا و شهر قرار دارند. این موضوع، توسعه و آبادانی در این دو ناحیه را با مشکل مواجه کرده است.

ترکی گفت: تعیین و تکلیف سه روستای بهارستان در کارگروه تخصصی شورای برنامه ریزی انجام می شود. همچنین موضوع روستای میمنت آباد که در داخل شهر قرار گرفته است به هیات دولت برای تصمیم گیری نهایی ارسال می شود.

بر اساس این گزارش در شهرستان بهارستان، 7 روستا وجود دارد که 6 روستا بالای 20 خانوار و یکی از آن ها به نام اورین 17 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2971

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2971/تعیین-تکلیف-چند-روستا-شهرستان-بهارستان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir