کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چالش حقوقی بنیاد مسکن و جهادکشاورزی بر سر 3 روستا

8 بهمن 1398 ساعت 12:25


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران به ریاست انوشیروان محسنی بندپی استاندار و دبیری نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران عصر روز دوشنبه برگزار شد.

در این جلسه اعلام شد که شهرستان اسلامشهر 27 روستا (20 روستای بالای 20 خانوار) دارد که 9 روستا فقط طرح هادی دارند، و طرح هادی 15 روستا هم بازنگری شده که از این تعداد طرح هادی 3 روستا به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز(بهرام آباد-حسین آباد- حسن آباد خالصه ) با مشکل روبرو است.

صالحی مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران اظهار کرد: در این روستاها زمین خالی نداریم با این حال شاهد هستیم که برای تغییر کاربری زمین هایی بیش از 30 سال در آن هیچ کِشتی نشده با مشکل تغییر کاربری روبرو هستیم.

ذوالفقاری مدیرکل کشاورزی استان تهران در پاسخ گفت: چه لزومی دارد ما تخلف قانونی داشته باشیم. اگر چالش قانونی است باید منتظر استفساریه از معاونت حقوقی ریاست جمهوری بمانیم که در این مورد نامه نگاری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران هم گفت: وقتی زمینی که هیچ ارزشی نداشته و گورستان قدیمی است نمی گذارند تبدیل به راه شود یعنی یک تبصره قانونی مانع شده است. ذوالفقاری گفت: یک بار برای همیشه بگذارید استفساریه بیاید تا تکلیف روشن شود. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران هم اعلام کرد: تا 10 روز آینده این موضوع باید تعیین و تکلیف شود.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2969

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2969/چالش-حقوقی-بنیاد-مسکن-جهادکشاورزی-سر-3-روستا

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir