کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عدالتی: آینده منطقه 2 آمایش استان تهران نگران کننده است

8 بهمن 1398 ساعت 8:51


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران به ریاست انوشیروان محسنی بندپی استاندار و دبیری نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران عصر روز دوشنبه برگزار شد.

در این جلسه در مورد منطقه 2 آمایش سرزمینی بحث و گفتگو شد؛ شهرام عدالتی سرپرست معاونت برنامه و بودجه سازمان مدیریت تهران اظهار کرد: شهرستان های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم با سهم 4 درصدی از جغرافیای استان بعنوان منطقه 2 آمایش تعیین شده اند، در حالی که بیش از 10.5 درصد جمعیت تهران را در خود جای داده اند.

وی افزود: در این مناطق، پایتخت مسکن مهرکشور تعریف شده که باید گفت ما 2 استان را در این سه شهرستان جای داده ایم. اعداد می گویند: 485 هزار نفر برای اسلامشهر، 530 هزار نفر برای بهارستان و 200 هزار نفر هم جمعیت در رباط کریم داریم که اگر چاره سازی نشود ما به منطقه خوابگاهی در شهرهایی مانند پرند روبرو خواهیم شد.

شهرام عدالتی گفت: در این سه منطقه با رشد جمعیت 2.7 دهم روبرو هستیم در حالی که بیش از 50 درصد جمعیت در رباط کریم در حوزه صنعت اشتغال دارند و اگر صنعت در اسلامشهر و رباط کریم به سرانجام نرسد با بحران روبرو می شویم. صنعتی که در استان تهران به رسمیت شناخته نشده است.

سرپرست معاونت برنامه و بودجه سازمان مدیریت استان تهران خطاب به استاندار بیان کرد: آقای استاندار اگر منطقه را نگاه کنید در می یابید که جاده مواصلاتی اصلی اتصال اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم پر تحرک ترین پهنه اقتصادی استان خواهد شد. همین موجب شده که احمدآباد مستوفی به کریدور جدیدی تبدیل شود که احتمال ایجاد فضای پرتراکم در آینده را داشته و باید گفت که روستاهای هر سه شهرستان آمادگی حاشیه نشینی را دارند.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2968

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2968/عدالتی-آینده-منطقه-2-آمایش-استان-تهران-نگران-کننده

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir