کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اسناد توسعه ای تهران| احداث 242 هکتار گلخانه در استان تهران

3 بهمن 1398 ساعت 22:06


به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بر اساس اجرای اسناد توسعه ای استان از ابتدای امسال ۱۹۵ هکتار گلخانه بصورت خود اجرایی بوده و همچنین ۴۰ هکتار مربوط به بازسازی و نوسازی گلخانه های موجود در استان تهران بوده است.

بر اساس این گزارش دولت از احداث گلخانه با ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت حمایت می کند و متقاضیان می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی در شهرستان های مختلف از تسهیلات دولتی استفاده کنند.

باید گفت که ۳۰ درصد گلخانه های کشور در استان تهران است و به نوعی این استان آبروی گلخانه های کشور است و ۱۴ هزار گلخانه در کل کشور داریم که از این میزان ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار آن در استان تهران فعال است که بیشترین گلخانه های احداث استان تهران در مناطق جنوبی استان از جمله شهرستان پاکدشت، پیشوا و ورامین است.

همچنین ضریب خوداتکایی محصولات کشاورزی ۹۰ درصد است و باید گفت که ۹۰ درصد خوراک مردم در داخل کشور تامین می شود و این امنیت غذایی بالا موجب می شود که روی پای خود بایستیم و خود را از واردات محصولات غذایی بی نیاز کنیم.

استان تهران دارای ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که در تولید محصول سیب درختی، گل های شاخه بریده، تخم مرغ و قارچ خوراکی در کشور پیشتاز است.


کد مطلب: 2956

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2956/اسناد-توسعه-تهران-احداث-242-هکتار-گلخانه-استان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir