کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستور استاندار به مدیران؛7روز دیگرپروژه های آماده واگذاری رااعلام کنید

22 تير 1395 ساعت 6:27


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با حضور استاندار، نعمت الله ترکی رییس سازمان برنامه ریزی و مدیریت استان تهران، رییس سازمان ملی بهره وری ایران و مدیران کل استان در طبقه 16 ساختمان آرژانتین برگزار شد.

در این جلسه استاندار تهران با بیان اینکه در رشد اقتصادی کشور 8 درصد به بهره وری باید اختصاص یابد که متاسفانه فقط 2 و نیم درصد سهم ماست، افزود: مدیران اجرایی از مقوله بهره وری غافل مانده و دلایل وجود ضعف شناخت بهره وری در جامعه و درمیان دستگاه ها باید آسیب شناسی شود.

سید حسین هاشمی با بیان اینکه در گذشته آموزش بهره وری از سوی آموزش و پرورش و خانواده ها وجود داشت افزود: آموزش بهره وری باید از دوران آموزش دانش آموزان در مدارس با یک فرهنگ سازی صحیح همچون کشورهای پیشرفته آغاز شود.

هاشمی در ادامه واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان به بخش خصوصی را یکی دیگر از مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خواند و افزود: 161 پروژه آماده واگذاری به بخش خصوصی است که مقرر شد تا انتهای هفته جاری تمام دستگاه‌ها پروژه‌های آماده‌ واگذاری خود را اعلام کنند و از روز شنبه‌ هفته‌ آینده کمیته‌ای متشکل از معاون عمرانی استاندار تهران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نحوه‌ واگذاری این پروژه‌ها را با اولویت‌بندی بررسی و اعلام کنند.

وی در بخش دیگری از جلسه به مصرف آب و برق در استان اشاره کرد و گفت: همزمان با افزایش دمای هوا مصرف آب و برق افزایش داشته است و برای جلوگیری از قطع آب و برق در تابستان نیازمند مدیریت و برنامه ریزی قوی با هماهنگی دستگاه ها هستیم.

بر اساس این گزارش نعمت الله ترکی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در این جلسه  با بیان شاخص های بهره وری " گزارشی از وضعیت بهره وری در استان ارایه داد و  به وجود موانعی در نظام بهره وری از جمله نبود ساختار مناسب برای هدایت فعالیت های بهره وری در دستگاه های اجرایی استان،نبود نظام ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در شاخص های بهره وری،عدم اعتماد سرمایه گذاران به بخش های تولیدی و ضعف نهادینه شدن فرهنگ بهره وری اشاره کرد.

 

انتهای پیام

 


کد مطلب: 295

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/295/دستور-استاندار-مدیران-7روز-دیگرپروژه-های-آماده-واگذاری-رااعلام-کنید

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir