کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معرفی پروژه های شاخص اقتصاد مقاومتی|اتمام5پروژه جهاد تا پایان سال

7 دی 1398 ساعت 11:04


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، کریم ذوالفقاری در پنجاه و هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران آخرین وضعیت اجرای 11 پروژه شاخص اقتصاد مقاومتی ویژه جهاد کشاورزی استان را اعلام کرد.

براساس گزارش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، 6 پروژه خاص اقتصاد مقاومتی حوزه جهاد کشاورزی شامل تولید ذرت علوفه ای، نشاء گل، تولید زیتون روغنی(کم آب بر)، تولید گل شاخه بریده رز هیدروپونیک، بره زایی خارج از فصل و تولید ترکیب ژنتیکی گوسفند پربازده به اتمام رسیده است.

براساس این گزارش، 5 پروژه دیگر از جمله تولید زیتون روغنی کم آب بر، تولید ماهیان آکواریومی، پروژه افزایش بهره ژنتیکی با پرورش گاوهای دو منظوره سیمنتال، پرورش و تکثیر زالوی طبی بهداشتی و پروژه پالایشگاه شیر به دلیل عدم همکاری بانک ها در پرداخت کامل اعتبارات، نبود تسهیلات ارزان قیمت و  درخواست تسهیلات سرمایه در گردش به اتمام نرسیده که در این جلسه به مشکلات این 5 پروژه رسیدگی شد و قرار شد پس از رفع مشکلات موجود، این 5 پروژه تا پایان سال جاری در دهه فجر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرند.

*5 پروژه جهاد کشاورزی که تا پایان سال اجرا می شود:

*اثر بخشی پروژه پالایشگاه شیر|اشتغال مستقیم 2500 نفر و غیر مستقیم 5000 نفر

اثر بخشی این پروژه در تولید انواع نوشیدنی بر پایه لبنیات جهت ارتقاء سلامت جامعه، کاهش واردات برخی از محصولات مانند پروتئین و لاکتوز خوراکی، ارزآوری برای کشور و ارتقاء جذب ماده خام از 300 تن به حداقل 1000 تن در روز در فاز اول است.

*مشکلات پروژه: احداث ایستگاه برق 230/20 کیلوولت با هزینه ای بالغ بر 8 میلیارد تومان، عدم ترخیص ماشین و آلات و تجهیزات مورد نیاز اجرای پروژه  از گمرک شهریار، درخواست مجوز واردات شیرخشک جهت تامین مواد اولیه موردنیاز پالایشگاه، تامین تسهیلات سرمایه در گردش به مبلغ 10 هزار میلیارد ریال از بانک کشاورزی

*اثربخشی پروژه تکثیر و پرورش زالوی طبی بهداشتی|اشتغال مستقیم 15 نفر و غیر مستقیم 40 نفر

اثربخشی این پروژه ایجاد و تثبیت اشتغال، فراهم آوردن زمینه صادرات، کنترل و ذخیره گونه های ژنتیکی کشور، امکان تولید زالوی طبی تا 9 میلیون قطعه تا پایان سال 99 است.

*مشکلات پروژه: عدم همکاری بانک در پرداخت کامل اعتبارات و تقسیط بازپرداخت بخش پرداخت شده، متقاضی درخواست افزایش دوره تنفس از یکسال به دو سال را دارد.

*اثربخشی پروژه افزایش بهره ژنتیکی با پرورش گاوهای دومنظوره سیمنتال|اشتغال مستقیم 50 نفر و غیر مستقیم 200 نفر

اثربخشی این پروژه افزایش بهره ژنتیکی و بهبود تولیدات دامی با ظرفیت 1000 رأس گاو سیمنتال، افزایش 2 برابری ظرفیت تولید شیر شرکت کشت و صنعت از 30 تن به 60 تن و 900 تن گوشت در سال، فراهم آوردن زمینه صادرات است.

*مشکلات پروژه: با توجه به اعتبارسنجی صورت گرفته موضوع دریافت تسهیلات از طریق بانک کشاورزی به منظور تامین ارز برای واردات و خرید دام در حال پیگیری است.

*اثربخشی پروژه گلخانه گل شاخه بریده هیدروپونیک|اشتغال مستقیم 15 نفر و غیر مستقیم 10 نفر

اثربخشی این پروژه اجرای پیشرفته ترین طرح در خاورمیانه با احداث گلخانه ای شیشه ای و تمام اتوماتیک مجهز به تجهیزات بسیار پیشرفته، تولید ده میلیون شاخه گل رز با کیفیت صادراتی در سال در مساحتی بالغ بر 11000 هزار متر مربع و ارزآوری به کشور با افزایش صادرات است.

*مشکلات پروژه: عدم امکان پرداخت سود تسهیلات اعلامی از سوی بانک به متقاضی و کوتاه بودن دوره بازپرداخت تسهیلات

*تولید زیتون روغنی با احداث باغات زیتون کم آب بر| اشتغال مستقیم 50 نفر و غیر مستقیم 200 نفر

اثربخشی این پروژه تولید میزان 80 تا 100 تن زیتون با تجهیز اراضی به سیستمهای نوین آبیاری، کمک به کاهش وابستگی به واردات روغن، مقابله با تحریم و حرکت به سوی خودکفایی در تولید روغن و استفاده بهینه از منابع آب و خاک.

مشکل پروژه: عدم تخصیص وام جهت احداث باغات در سالجاری

براساس این گزارش، مدیران پروژه های تکثیر و پرورش زالوی طبی بهداشتی و افزایش بهره ژنتیکی با پرورش گاوهای دومنظوره سیمنتال در این جلسه ستاد به بیان مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2899

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2899/معرفی-پروژه-های-شاخص-اقتصاد-مقاومتی-اتمام5پروژه-جهاد-پایان-سال

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir