کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفتگوی اختصاصی/

توسعه 45 هکتار واحد گلخانه ای در سه ماه نخست سال جاری

1 مرداد 1395 ساعت 20:48


علی اشرف منصوری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به طرح های مهم اقتصاد مقاومتی گفت: از مهمترین طرحهای در دست اقدام در جهادکشاورزی تهران توسعه تولید در واحدهای گلخانه ای است که تا کنون 45 هکتار در سه ماه ابتدای امسال انجام شده است.

وی افزود: توسعه تولید در واحدهای گلخانه ای را از ابتدای سال تا کنون به صورت ویژه دنبال کرده که با توسعه حدود 45 هکتار واحد گلخانه ای در چند ماه اخیر، از برنامه پیش بینی و مدون شده در بخش کشاورزی جلوتر هستیم و تا پایان سال با شتاب بیشتری ادامه خواهیم داد.

منصوری از دیگر برنامه های در حوزه کشاورزی به سیستمهای نوین آبیاری و توسعه آنها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تهران از استانهای خشک کشور محسوب می شود نیاز به کارگیری سیستمهای نوین آبیاری (به لحاظ اثرگذاری که بر آبیاری دارند)، بسیار ضرورری  است و باید پیگیری شود.

وی افزود: در این حوزه، تاکید بر روش آبیاری میکرو در مزارع کشاورزی و مزارع  غلات استان است و به رغم اینکه هنوز منابع اعتباری در اختیار ما قرار نگرفته  اما با استفاده از ظرفیت پیمانکاران در حال پیگیری این کار هستیم که سال گذشته با این روش نزدیک به 6500 هکتار مزرعه آبیاری شد و امسال هدفگذاری 10 هزار هکتاری را تدوین کرده ایم.

منصوری از دیگر برنامه های حوزه جهاد کشاورزی به طرح توسعه مکانیزاسیون اشاره کرد و گفت: خط اعتباری چهارم را دریافت و به شهرستانها ابلاغ کرده ایم و برای شهرستانها هم مشغول جذب منابع هستیم که در کنار این توسعه کلزا هم از برنامه های محوری است که در جهت افزایش خوداتکایی تولید در محصولات دام و طیور در حال انجام است.

انتهای پیام


کد مطلب: 289

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/289/توسعه-45-هکتار-واحد-گلخانه-سه-ماه-نخست-سال-جاری

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir