کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عدالتی: طرح هادی 140 روستا در دست بازنگری است

6 دی 1398 ساعت 18:40


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، شهرام عدالتی سرپرست معاونت بودجه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان درباره توسعه شهری و توسعه روستایی در سند آمایش اظهار کرد: در سال 95، جمعیت روستایی استان تهران 815 نفر بوده و این استان رتبه سی‌ام را در جمعیت روستایی در کشور داشته است. 

وی افزود: جمعیت اتباع خارجی در نقاط روستایی استان تهران بافت جمعیت را تغییر داده است و اگر تمام فکرمان به نقاط شهری باشد از توسعه روستایی باز می‌مانیم. 

عدالتی با اشاره به تحولات جمعیت روستایی در دو دهه گذشته، بیان کرد: در این تحولات، مساله مهم رشد نقاط حاشیه‌نشینی از دل روستاها است که طی 30 سال گذشته منتج از جوامع روستایی بوده است.

 سرپرست معاونت بودجه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه بیشتر نقاط روستایی در جنوب غرب و جنوب شرقی استان تهران واقع شده است، گفت: ما تنها استانی هستیم که نقاط روستایی آن بیشتر در بخش صنعتی،‌خدماتی فعالیت دارند و کشاورزی در روستاهای استان کمرنگ است و یا وجود ندارد.

وی یادآور شد: 96 درصد روستاهای استان تهران در حریم شهرها واقع شده است که تحت تاثیر مدیریت شهری و سیاست‌های آن است. 

عدالتی گفت: حدود 4 درصد روستاها در شعاع 10 کیلومتری شهرها واقع شده‌اند و ما یک نظام نامتوازن درخصوص نقاط شهری و روستایی داریم. 

 سرپرست معاونت بودجه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه امروز حدود 70 نقطه روستایی در تهران قابلیت شهرشدن دارند، اظهار کرد: نگاه ما به روستاهای واقع در حریم شهر ها مشخص نیست. اگر بررسی شود شهرستان ری به 15 درصد و پس از آن ورامین 13 درصد بیشترین سهم نقاط روستایی را برعهده دارد 

وی تاکید کرد: ما در حال حاضر می‌توانیم مشخص کنیم که نقاط بحرانی سکونتگاهی در کدام نقاط است. 

عدالتی همچنین درباره طرح‌های هادی نیز گفت: تمامی روستاهای ما طرح هادی دارند ولی 6 درصد  آنها بازنگری شده است و  140 روستا در دست بازنگری قرار گرفته است. 

 سرپرست معاونت بودجه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران اضافه کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه برای 5 هزار روستا در سراسر کشور باید برنامه اقتصادی و اجتماعی ایجاد کرد و ما نیز برای روستاهای استان این اقدام را انجام داده‌ایم.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2882

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2882/عدالتی-طرح-هادی-140-روستا-دست-بازنگری

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir