کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازدید از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی|ترکی قول مساعدت داد

21 دی 1398 ساعت 19:03


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت اله ترکی ضمن بازدید از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با مدیران و معاونین این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، ایوب اسماعیل پور معاون اداری و مالی، عبداله صلواتی معاون پژوهشی و جمعی از مدیران و اساتید دانشگاه حضور داشتند.

اسماعیل پور با معرفی اجمالی از دانشگاه، به بیان مشکلات این مجموعه آموزشی پرداخت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 7 هزار و 500 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. بعد از انقلاب اسلامی، تنها فضای اضافه شده به دانشگاه ساختمان آموزشی است. حتی ما از یکی از سوله ها به عنوان نمازخانه دانشگاه بهره بردیم و تلاش کردیم از امکانات موجود استفاده کنیم. اما هم اکنون دانشگاه نیازمند ایجاد مجموعه ای فرهنگی و ورزشی است. سالن های ورزشی استاندارد درستی ندارند.

اسماعیل پور افزود: ما برای توسعه فضا در دانشگاه طرح جامعی داریم اما به دلیل محدود کردن بودجه طرح های تملک دارایی از سوی دولت، نتوانستیم آن را عملیاتی کنیم.

به گفته مسئولان دانشگاه، بازسازی استخر و تجهیز سالن ورزشی نیازمند 2میلیارد پول است.

اسماعیل پور گفت: از 68 میلیارد بودجه، 44 میلیارد سهم حقوق پرسنل و اساتید است. مابقی آن صرف هزینه تهیه غذا می شود. اگر چه با مجلس برای افزایش بودجه رایزنی کردیم اما باز هم کم است. دانشگاه درآمد کمی دارد.

وی افزود: عمر بیشتر ساختمان ها بالای 50 سال بوده و نیازمند تعمیر و نگهداری است.

نعمت اله ترکی پس از اظهارات مسئولان دانشگاه، برای مساعدت در حل مشکلات آن ها اعلام آمادگی کرد و گفت: در حوزه تعمیر و تجهیز حوزه فرهنگی و ورزشی دانشگاه برنامه های خود را ارائه کنید. برای تکمیل پروژه ها به شکل موردی آمادگی داریم اما بودجه برای حل همه موارد مطرح شده نداریم.

گفتنی است؛ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با عرصه قریب به 150000 مترمربع در منطقه لویزان واقع شده و مجموعا بیش از 56000 مترمربع فضای مسقف آموزشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، رفاهی و فرهنگی را شامل می شود.علاوه بر مجموعه فوق دانشگاه دارای 5 خوابگاه (2 خوابگاه پسران و 3 خوابگاه دختران) که مجموعا 28000 مترمربع فضای مسقف با ظرفیتی حدود 2200 نفرمی باشد.

*تاریخچه

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در سال 1359 با نام « مجتمع تكنولوژی انقلاب اسلامی» با ادغام انستیتوهای تكنولوژی تهران بنیان‌گذاری شد؛ سپس به « مركز آموزش عالی فنی انقلاب اسلامی» تغییر نام داده و علاوه بر دوره های كاردانی و معلم فنی، مجوز برگزاری دوره‌های كارشناسی ناپیوسته دبیرفنی را نیز دریافت كرد. در سال 1372 این مجموعه با مجوز دفتر گسترش آموزش عالی (وزارت فرهنگ و آموزش عالی) به دانشكده تربیت دبیر فنی و حرفه‌ای تبدیل شد و از طریق آزمون سراسری در دو رشتة كارشناسی، اقدام به پذیرش دانشجو نمود. سپس با توجه به امكانات و توانایی‌های موجود، در سال 1376، با ادغام « مركز آموزش عالی» و « دانشكدة تربیت دبیر فنی و حرفه‌ای» و با اخذ پروانه از وزارت فرهنگ و آموزش عالی و تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی به مرتبه دانشگاه ارتقا پیدا نموده و به نام «دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی‌» خوانده شد.

هم اکنون این دانشگاه با وسعتی نزدیك به 150.000 مترمربع ( 15 هكتار) در شمال شرق تهران و در منطقة لویزان قرار دارد و در مجموع بیش از 50.000 مترمربع فضای سرپوشیده باكاربری های آموزشی، آزمایشگاهی، كارگاهی، رفاهی، فرهنگی و ورزشی را شامل می‌شود.

*چشم انداز آینده

دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی مصمم است که ضمن ارتقای وضعیت موجود، نقش مؤثر خود را با توجه به پتانسیل های دانشگاه در امر آموزش و پژوهش در سطح ملی و فراملی ایفا نماید. لذا با برنامه ریزی در ابعاد مختلف آموزش، پژوهش و همچنین توسعه فیزیکی، این مهم را در سر لوحه اهداف خود قرار داده است. پذیرش دانشجویان خارج از کشور در مقطع تحصیلات تکمیلی از کشورهای هم جوار و برنامه ریزی در جهت ساخت و ساز امکانات آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی به وسعت50 هزار مترمربع از جمله برنامه های در حال اجرای این دانشگاه می باشد که افقی روشن را پیش رو قرار داده است.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2878

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2878/بازدید-دانشگاه-تربیت-دبیر-شهید-رجایی-ترکی-قول-مساعدت

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir