کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکی: همکاری سازمان مدیریت با مراکز علمی برای حل 17 چالش استان تهران

23 آذر 1398 ساعت 19:55


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت اله ترکی در گفتگو با برنامه در شهر شبکه پنج سیما، درباره هفته پژوهش در کشور و استان تهران اظهار کرد: برنامه های ویژه ای برای هفته پژوهش و فناوری در سطح ملی و استانی تهیه شده، استان ها از تاریخ 16 تا 22 آذر ماه فرصت دارند برنامه ها و اولویت های پژوهشی خود را اعلام کنند. در استان تهران هم ستاد پژوهش و فناوری به ریاست محسنی بندپی استاندار تهران تشکیل جلسه داد.

وی افزود: هم افزایی میان مراکز دانشگاهی و علمی در اولویت استان تهران قرار گرفته است، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پس از شناسایی 17 چالش در استان در بخش های مختلف اجتماعی، تولیدی و زیربنایی، آن ها را در اختیار مراکز علمی قرار داد تا ضمن استفاده از آخرین یافته های علمی، راهکاری عملی و پایدار برای حل چالش های استان ایجاد شود.

محمدرضا همایی ابیانه مدیر مرکز آموزش و پژوهش و آینده نگری سازمان مدیریت استان تهران هم در گفتگو با برنامه در شهر شبکه پنج سیما، اظهار کرد: کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان یکی از کارگروه های شورای برنامه ریزی و توسعه استان محسوب می شود که این هفته دستور جلسه اصلی هفته پژوهش بود. 

وی افزود: شناسایی مسائل استان در جنبه های مختلف و شناسایی پتانسیل های آموزشی و پژوهشی و برقراری ارتباط میان آنها ، برگزاری دوره های آموزش های مهارتی جزء دستورالعمل کارگروه پژوهش است.

همایی با بیان اینکه نرخ بیکاری در میان افرادی با تحصیلات دانشگاهی بیشتر از سطح دیپلمه ها در استان تهران است، گفت: توانمند سازی سه بازوی دانش، مهارت و نگرش فرد به بازار و اثربخشی را شامل می شود. ما در استان تهران از نظر دانش  مشکلی نداریم اما در مهارت دچار مشکل هستیم بنابراین اولویت ما در استان کسب مهارت و توانمندسازی است.

براساس این گزارش، تسهیل در اجرای تصمیمات شوراهای عالی مرتبط، هماهنگی و ارتباط با مراکز تحقیقاتی دانشگاهی با مراکز تولیدی و صنعتی، بررسی و ارائه پیشنهادات و اولویت های پژوهشی استان، بررسی راه های توسعه فضاها و تجهیزات آموزشی ، تمهیدات برنامه هایی برای تولید علم و فناوری برای استان و ... از جمله مهمترین وظایف ستاد پژوهش و فناوری استان تهران است.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2874

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2874/ترکی-همکاری-سازمان-مدیریت-مراکز-علمی-حل-17-چالش-استان-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir