کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز اجرای طرح مطالعاتی تثبیت زیستی خاک برای مقابله با ریزگردها

22 آذر 1398 ساعت 15:56


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، صبح امروز جلسه پیگیری اجرای طرح مطالعاتی «مالچ زیستی» برای مقابله با ریزگردهای پایتخت، به ریاست نعمت اله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، حضور طاهری مدیرکل منابع طبیعی استان، رئیس امور بیابان سازمان جنگل ها و مراتع، رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، رئیس و معاون فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، محمدرضا همایی مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان تهران، محمد پور رئیس گروه پژوهش سازمان مدیریت استان تهران در دفتر رئیس سازمان مدیریت استان تهران برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد؛ پس از مشخص شدن شرح وظایف ارگان های دخیل در اجرای طرح مالچ زیستی، عملیات اجرای طرح آغاز شود. منابع طبیعی موظف شد تا دو هکتار عرصه طبیعی را در اختیار پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری قرار دهد. همچنین سازمان محیط زیست استان هم به عنوان ناظر اجرای طرح بر روند اجرا نظارت کرده و نتایج را بررسی کند.

گفتنی است؛ مسئله محیط زیست از جمله مهار ریزگردها یکی از 16 چالش اساسی استان تهران است که طرح دانش بنیان پژوهشگاه ملی زیست فناوری مبنی بر طرح" تثبیت زیستی خاک با هدف مهار ریزگردها" برای این منظور تدوین شده است. این طرح نتیجه سال ها تحقیقات و پژوهش پژوهشگاه مهندسی ژنتیک است که در صورت موثر بودن آزمایشات این مرکز، این طرح تصویب و به عنوان ایده جدید و موفق در بخش های مختلفی از مناطقی که درگیر گرد و غبار هستند اجرایی می شود.

طرح "مالچ زیستی" در تثبیت ریزگردها برای اولین بار از فناوری نوین استفاده کرده و در صورت موفقیت آزمایشات، در آینده طرح ملی خواهد شد.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2863

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2863/آغاز-اجرای-طرح-مطالعاتی-تثبیت-زیستی-خاک-مقابله-ریزگردها

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir