کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکی مطرح کرد؛ 5 ماموریت ویژه استان تهران در سند آمایش

19 آذر 1398 ساعت 6:39


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت اله ترکی در جلسه ارائه پیشنویس سند آمایش استان اظهار کرد: مطالعات سند آمایش سرزمینی نتیجه یک دهه تلاش و مطالعات شبانه روزی کارشناسی است که در 5 فصل تحلیل ساختار فضایی و 3 فصل سیاست گذاری، برنامه ریزی و آینده نگاری تدوین شده است.

وی با بیان اینکه استان تهران با دیگر استان ها تفاوت خاص دارد، افزود: نظام تصمیم گیری کشور در استان تهران مستقر است و با توجه به این مهم، 3 رویکرد استانی، ملی و فراملی در تهیه سند مورد توجه قرار گرفت، بنابراین همه در این سه سطح می توانند درباره سند آمایش اظهار نظر کنند.

ترکی در ادامه به بیان سر خط مهمترین برنامه ها و یافته های تحقیقاتی از تهیه سند آمایش استان تهران پرداخت و گفت: اولین اولویت ما در سند آمایش، حفظ جایگاه استان تهران به عنوان مرکز هویت سیاسی کشور است چرا که پایتخت بودن تهران در ساختار فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی همچنین در برنامه ریزی و توسعه در همه استان ها اثر گذار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: لزوم تمرکز زدایی اقتصادی در استان تهران از دیگر موضوعات مهم در سند آمایش استان تهران است، چرا که همه می دانند منشا بسیاری از مشکلات استان، تصمیمات ملی است که باید به این موضوع خوب پرداخته شود.

وی همچنین لزوم بقای کشاورزی و افزایش بهره وری از طریق اصلاح الگوی مصرف یا کشت را از دیگر نکات سند آمایش استان تهران عنوان کرد و افزود: در سند آمایش، استان تهرن را با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های 16 شهرستان، به 5 منطقه تقسیم بندی کردیم و برای هر کدام از آن ها برنامه ویژه ای تدوین شده است.

ترکی گفت: ما در سند آمایش، ماموریت ویژه ای برای بخش فناوری، علم و تکنولوژی همچنین اتخاذ رویکرد توسعه پاک در صنعت، کشاورزی و صنایع تبدیلی دیده ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در پایان، از امینی رئیس امور برنامه ریزی، نظارت و آمایش سرزمین خواست تا در بررسی سند آمایش استان تهران، مرکزیت پایتخت، مقایسه آن با پایتخت های جهان با توجه به توسعه و شاخص جمعیت را لحاظ کند.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2860

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2860/ترکی-مطرح-5-ماموریت-ویژه-استان-تهران-سند-آمایش

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir