کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دوره آموزشی «بتن ریزی»برای 600 راننده تهرانی برگزار شد

3 آذر 1398 ساعت 10:20


پرویز قوامی نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به مصوبه شورای فنی استان تهران مبنی بر ضرورت آموزش بتن ریزی رانندگان تراک میکسر و اکیپ بتن ریز در طرح های عمرانی، اظهار کرد: این مصوبه در سال 96 به پیشنهاد معاونت نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت استان در شورای فنی بحث و بررسی شد و در سال 98 به تصویب این شورا رسید.

وی افزود: براساس این مصوبه، همه پرسنل شاغل در واحدهای تولیدکننده بتن آماده از جمله راننده های تراک میکسر و اکیپ بتن ریز برای آشنایی با ضوابط و مقررات بتن ریزی باید دوره آموزشی بگذرانند.

قوامی نژاد گفت: از میان 140 واحد تولیدی بتن در شهر تهران، 600 راننده به دوره های آموزشی معرفی شده و آموزش دیدند و مابقی رانندگان در دوره بعدی آموزش خواهند دید.

 وی افزود: این دوره های آموزشی با همکاری اداره کل استاندارد، اداره آموزش فنی و حرفه ای، انجمن واحدهای تولید بتن، با مدیریت و نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برای اولین بار در کشور برگزار شده است و در صورت موفقیت استان های دیگر کشور با الگو برداری از استان تهران این دوره ها را برگزار خواهند کرد.

قوامی نژاد با بیان اینکه با این گواهینامه، رانندگان از ضوابط حمل و تخلیه بتن آگاهی پیدا میکنند، تاکید کرد: براساس مصوبه شورای فنی استان تهران، همه رانندگان تراک میکسر حامل بتن، حتما باید گواهینامه حمل بتن را داشته باشد. 

وی افزود: یکی از معضلات در اجرای پروژه های عمرانی، عدم تسلط و دانش رانندگان حامل بتن از میزان غلظت بتن و تاثیر آن در استحکام ساختمان بود. به همین علت رانندگان، بارها بتن های غیر قابل استفاده و تاریخ مصرف گذشته را با اضافه کردن آب در چرخه ساخت بکار می بردند که از مصادیق تخلف و کم کاری در ساخت یک بنای مستحکم است.

معاون نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تاکید کرد: برای جلوگیری از تخلف رانندگان بتن، مهندسین ناظر در مواقع تخلیه بتن باید شاخص روان بودن بتن را اندازه گیری کنند.

وی همچنین از صدور گواهینامه تشخیص صلاحیت اکیپ بتن ریز خبر داد و گفت: متولی این امر، اداره راه و شهرسازی و نظام مهندسی است که باید برای این کار جلسات کارشناسی برگزار کنیم.

قوامی نژاد همچنین اضافه کرد: از این پس گواهینامه آموزشی بتن ریزی برای هر دستگاه، امتیازی برای دریافت گواهینامه استاندارد از سوی اداره کل استاندارد خواهد بود.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2825

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2825/دوره-آموزشی-بتن-ریزی-600-راننده-تهرانی-برگزار

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir