کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در گفتگو با mbot.ir اعلام شد

اقتصاد مقاومتی در گردشگری/38 میلیارداعتباربرای راه اندازی 5 هتل پایتخت

18 تير 1395 ساعت 21:13


رجبعلی خسروآبادی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه در بخش افزایش هتلینگ 5 طرح در قالب افزایش 700 تخت در دست اقدام است، گفت: این 5 طرح در حال حاضر پیشرفت فیزیکی 80 درصدی دارند که با 38 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به عنوان تسهیلات بانکی می توانیم تا پایان سال آنها را راه اندازی کنیم.

وی افزود: در سال 94 جهش خوبی در افزایش ظرفیت هتل های تهران داشتیم که موجب افزایش دو هزار تخت در هتل ها شد.

خسروآبادی با بیان اینکه از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی طرح توسعه و تولید صنایع دستی، فرش و گردشگری مصوب شد، افزود: در این طرح سه پروژه مورد تصویب قرار گرفته است:

1- طرح توسعه تولیدات صنایع دستی

2- طرح افزایش ظرفیتهای هتلینگ در کشور

3- طرح بسته های حمایتی در حوزه گردشگری

وی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی سه اولویت در نظر گرفته شده است، گفت: توسعه کارگاههای شهری اولویت اول است که برای انجام آن سه کارگاه بزرگ در سطح استان تهران در نظر گرفته شده است که منظور از کارگاههای بزرگ شهری کارگاههای است که از نظر کارگری کثرت جمعیت دارد، به حوزه استاندارد نزدیک است، قابلیت ارائه محصولاتش استاندارد شده و امکان توسعه برای آن وجود دارد، و در سال 95 سه کارگاه را باید فعالسازی کنیم.

به گفته خسروآبادی از بخش های دیگر پروژه، کارگاههای صنایع روستایی است که در سال 95 حدود 15 کارگاه در 5 روستا پیش بینی شده که در حال حاضر این 5 روستا انتخاب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران سومین بخش از طرح توسعه را حوزه موسسه بازاریابی، فروش، ساماندهی ذهنی برای گسترش و توسعه فضاهای بازاری صنایع دستی عنوان کرد و گفت: در این بخش تولید کننده وجود ندارد بلکه این بخش به صورت زیرساختی مانند پایانه های صادراتی صنایع دستی است. در واقع این مرکز، وظیفه مشاوره، هدایت، ساماندهی برنامه های اقتصادی تولیدکننده، ایجاد کننده تسهیلات، تعریف کننده بازارهای هدف و در مجموع یک بخش توسعه گری را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: بخشی از این موسسه در پایانه صادراتی استان تشکیل میشود اما اصل کار تهیه زیرساختهای آن از طریق دولت است که در نهایت گردش کار این موسسه باید توسط توسعه گران خصوصی انجام شود.

انتهای پیام


کد مطلب: 282

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/282/اقتصاد-مقاومتی-گردشگری-38-میلیارداعتباربرای-راه-اندازی-5-هتل-پایتخت

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir