کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲۰۰۰ تخت بیمارستانی در استان از محل اعتبارات ملی بهره‌برداری می شود

26 مهر 1398 ساعت 20:23


به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به افتتاح پروژه‌های درمانی در ورامین اظهار داشت: 14 تخت جراحی و 27 تخت داخلی با استانداردهای روز و ویژگی‌های خاص جهت ارائه خدمات به مردم افتتاح شد.

وی بیان کرد: دو بخش ماموگرافی و شیمی‌درمانی نیز که نیاز عمده منطقه ورامین، قرچک و پیشوا بود نیز ارائه خدمت می‌کنند که پزشکان متخصص از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این واحدها مستقر می‌شوند.

استاندار تهران ادامه داد: یکی از راهبردهای اصلی وزارت بهداشت احداث درمانگاه تخصصی است که 5 میلیارد تومان تجهیزات نیاز دارد ضمن اینکه یکی از نیازهای مردم منطقه گسترش پلی کلینیک‌ها است.

محسنی بندپی در مورد پروژه‌های بیمارستانی در استان تهران عنوان کرد: طبق جلسه با رؤسای دانشگاه علوم پزشکی و وزیر بهداشت زمان‌بندی ایجاد شده تا پروژه‌های بیمارستانی که پیشرفت بالای 75 و 80 درصد دارند شرایطی فراهم شود که در سال‌های 98 و 99 افتتاح و به بهره‌برداری برسند.

در سال 98 در شهرستان های تهران بیش از 800 تخت بیمارستانی بهره‌برداری و افتتاح شد و در سال 99 نیز بیش از 2 هزار تخت بیمارستانی از محل اعتبارات ملی به بهره‌برداری می‌رسد که باید اقدامات با سرعت بیشتری پیش برود تا خدمات موردنظر برای مردم انجام شود.

استاندار تهران همچنین خاطرنشان کرد: با تقسیم‌بندی انجام شده برخی از پروژه‌های بیمارستانی از طریق تهاتر، تملک دارایی و اعتبارات ملی و همچنین با کمک شهرستان‌ها به سرانجام می‌رسد و امید است با تسریع اقدامات در زمینه‌های درمانی به استانداردهای مطلوب برسیم.

محسنی بندپی در ادامه با اشاره به وضعیت آب شُرب استان گفت: در استان تهران برای تأمین آب شُرب باید برنامه‌های بلندمدتی را طراحی کرد که در همین راستا چند پروژه به طور همزمان پیگیری می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: از جمله این پروژه ها افزایش انتقال آب از سد طالقان به البرز و تهران، علاج‌بخشی آب از سد دلار برای شهرستان‌های پردیس و جنوب شرق تهران و انتقال آب از سد ماملو است.


کد مطلب: 2704

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2704/۲۰۰۰-تخت-بیمارستانی-استان-محل-اعتبارات-ملی-بهره-برداری-می-شود

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir