کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خالصی در گفتگو با mbot.ir

200 پروژه اقتصاد مقاومتی توسط دستگاه های اجرایی احصا شده است

5 تير 1395 ساعت 11:41


مجتبی خالصی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران mbot.ir با بیان اینکه هر کدام از این 200 پروژه بر اساس پیشنهاداتی از سوی برنامه های 12 گانه ملی آمده است، افزود: هر کدام از این برنامه ها دارای یک کارگروه مشخص بوده و هر کدام  از این کارگروه ها پیشنهادات خود را به صورت مجزا ارائه کرده اند.

رئیس دبیرخانه شورای اقتصاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه با ارائه این 200 پروژه، ساختاری تحت عنوان نظام پیشبرد و پایش برنامه های اقتصاد مقاومتی،تشکیل شد، گفت: با تشکیل این نظام، دستگاه ها توانستند پروژه هایشان را در یک چارچوب واحد تعریف کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه هر کدام از دستگاه ها در ستاد مدیریت استان سعی کرده اند پروژه ها را در چارچوب نظام پیشبرد و پایش برنامه های اقتصاد مقاومتی تعریف کنند. با نگاهی به گزارش عملکرد دستگاهها مشخص می شود که جدول عملکرد، حالت شاخص محور دارد و این شاخص باید تبدیل به 10 آیتم مهم در حوزه شود، زیرا اگر این مورد مشخص نشود ما طبیعتا در مراحل بعدی با مشکل مواجه خواهیم شد.

خالصی با اشاره به اینکه تا کنون  8 جلسه از سوی ستاد استانی برگزار شده که نشان از فعال بودن استان و حساس بودن مقامات استانی نسبت به اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی دارد،  افزود: خروجی های استانی در حال تهیه و تدوین است که امیدواریم هر کدام از پروژه ها به طور موثر و کارا عملیاتی شود و امید است که این تلاشها بتواند اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی در استان را عملیاتی کند.

وی در خصوص مسائل و مشکلاتی که سازمانهای اجرایی با آن مواجه هستند گفت: مسائل متعدد بوده که البته در جلسه اقتصاد مقاومتی استان هنوز مطرح نشده و یک بخشی از آن مطرح شده است که از آن جمله موضوع تهیه اشتغال در راستای کمکهایی که دستگاهها درخواست دارند یا موضوع واحدهای کار که بعضی از پروژه های ملی است و طبق گفته مسئولان، قابلیتهای متعددی در استان وجود دارد که می تواند انها را در سطح استانی تقویت کند و طبیعتا در هماهنگی با مجریان پروژه ها می تواند دنبال شود.

  رييس دبيرخانه شوراي اقتصاد مقاومتي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور پنج رويكرد را محور اصلي ارزيابي اقدامات دستگاه ها برشمرد و عنوان كرد: برون گرايي،عدالت بنياني،دانش بنياني،مردمي بودن و درون زايي از شاخص هاي مهم در ارزيابي دستگاه ها است.

خالصی تاکید کرد: سیاستهای کلی اقتصاد مقامتی فقط به قوه مجریه ابلاغ نشده و متضمن همکاری تمامی قواست و باید توجه داشت رویکردهای اقتصاد مقاومتی کوتاه مدت نبوده، بلکه میان مدت و بلند مدت بوده و اقتصاد مقاومتی به معنی اقتصاد دولتی نیست و دستگاهها نباید به دنبال بودجه دریافت بودجه از دولت باشند. همچنین باید توجه داشت اقتصاد مقاومتی به  معنی اقتصاد ریاضتی هم نیست بلکه درصدد فعال کردن قابلیتها و توانایی های داخلی است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 269

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/269/200-پروژه-اقتصاد-مقاومتی-توسط-دستگاه-های-اجرایی-احصا-شده

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir