کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش بازدید|حمایت سازمان مدیریت از برنامه های فرهنگی حوزه علمیه

15 مهر 1398 ساعت 10:17


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت اله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از حوزه علمیه خواهران استان تهران بازدید و سپس با مدیران این نهاد دیدار و گفتگو کرد.

ترکی در این دیدار با اشاره به مفاهیم عمیق دینی و نقش موثر حوزه در ترویج و فرهنگ سازی آن گفت: شیعه شناسی باید در کشور ترویج شود و این مهم بر عهده مدارس حوزه علمیه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر ایجاد مهدهای کودک و مراکز مشاوره خانواده از سوی حوزه، افزود: سازمان مدیریت از برنامه های فرهنگی اجتماعی موثر حوزه علمیه حمایت می کند.

حجت الاسلام محمدحسین کبیریان می گوید: با عنایت به تاسیس حوزه علمیه خواهران در سال 76 هم اکنون 22 سال از تاسیس این نهاد حوزوی می گذرد که این مدت در برابر قدمت تاریخی حوزه علمیه برادران ناچیز است و شاید بشود گفت حوزه خواهران هنوز در سن کودکی است! اما با این حال و در مدت 22 سال خدمات قابل توجهی را به جامعه ارائه کرده است.

در مدت 22 سال که از تاسیس حوزه خواهران می گذرد برکات عجیبی را به دنبال داشته است. به عنوان مثال حوزه علمیه برادران با احتساب مراکز تخصصی در استان تهران به 70 مدرسه و حوزه علمیه می رسد اما هم اکنون در حوزه علمیه خواهران، 75 مدرسه علمیه فعال داریم که با احتساب مدارسی که آماده اخذ مجوز و تاسیس هستند این رقم افزایش می یابد.

وی بیان داشت: هم اکنون در حوزه علمیه خواهران استان تهران، 11 مدرسه سطح سه و 4 مدرسه سطح چهار معادل دکترا، فعال هستند که این دو سطح جزو سطوح عالی و تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه محسوب می شوند. اخیرا نیز چند رشته بسیار کاربری و به روز برای حوزه خواهران راه اندازی شده است؛ از جمله رشته های تربیت کودک، تربیت خانواده، مشاوره و نظایر این گونه رشته های تخصصی که اساسا هم در حیطه کاری خواهران محسوب می شود.

بیش از 9 هزار طلبه خواهر در حال تحصیل اند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران تصریح کرد: هم اکنون 9 هزار طلبه در مدارس علمیه خواهران استان تهران مشغول به تحصیل هستند و حدود همین تعداد هم دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران استان تهران می باشند و با احتساب اساتید مدارس علمیه می بینیم که ظرفیت نیروی انسانی عظیمی را تشکیل می دهند که همه این برزگواران می توانند در پیشبرد اهداف فرهنگی و دینی نقش بسیار اثرگزاری را در جامعه ایفا کنند.

وی با بیان این که بیش از 5400 نفر از دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران تهران جهت حضور در عرصه های فرهنگی ساماندهی شده اند، گفت: در صدد هستیم با راه اندازی کانون های تخصصی دانش آموختگان از ظرفیت ارزشمند علمی و معنوی این طلاب در سطح جامعه اعم از مدارس، دانشگاه ها، مراکز تربیتی، ندامتگاه ها، مراکز مشاوره و نظایر این نهادها و مراکز استفاده شود.

تربیت مشاوران تخصصی خانواده در مدارس علمیه خواهران تهران

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران بیان داشت: تربیت تخصصی طلاب خواهران در موضوع مشاوره هم یکی دیگر از اولویت های ما خواهد بود زیرا همانطور که می دانید تضعیف بنیان خانواده ها یکی از اهداف دشمنان برای به انحراف کشاندن جامعه اسلامی است و پرداختن به این موضوع و مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان جزء وظایف و رسالت های طلاب و دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران است.

طلاب زبان دان در حوزه های علمیه

وی افزود: تربیت طلاب زبان دان نیز یکی دیگر از ظرفیت های حوزه علمیه خواهران استان تهران می باشد و هم اکنون بسیاری از طلاب مدارس علمیه به زبان های فرانسه و دیگر زبان های خارجی تسلط کامل دارند و بسیار از مراسمات تخصصی و بین المللی را خود طلاب برگزار و اجرا می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران گفت: تاکنون از 4 هزار پایان نامه دفاع شده است. خوشبختانه بخش پژوهشی و تلاش بانوان در این حوزه بسیار قوی است. برای همین باید یک پارک یا شهرک پژوهشی ویژه بانوان ایجاد کنیم چرا که باید پژوهش های مفصلی درباره زن صورت گیرد.

همچنین ایجاد خدمات اجتماعی، روانشناسی و مشاوره ویژه بانوان، همچنین ایجاد مهدهای کودک در دستور کار حوزه علمیه خواهران استان تهران است و همین امسال 4 مهد در کنار مدارس حوزه ایجاد کریم.


کد مطلب: 2661

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2661/گزارش-بازدید-حمایت-سازمان-مدیریت-برنامه-های-فرهنگی-حوزه-علمیه

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir