کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شورای برنامه ریزی مرجع تصمیم گیری طرح های بزرگ تولیدی و اشتغال تهران

8 مهر 1398 ساعت 21:33


به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر انوشیروان محسنی بندپی گفت: سال 98 سال ویژه‌ای است که انواع تحریم‌های ظالمانه به مردم وارد شده است و باید حامی تولید کنندگان باشیم. طرح عظیم گردشگری در شهرستان فیروزکوه(شامل تله کابین، رستوران و سایر جذابیت های توریستی و گردشگری) با تایید اولیه جهادکشاورزی، سازمان محیط زیست، منابع طبیعی و سایر نهادهای مرتبط اجرا شده است و اگر تخلفی هم صورت گرفته باشد با نظارت سازمان های ناظر و در راس آنها دستگاه قضایی روند امور پیگیری و در نهایت تصمیم گیری می شود.

محسنی بندپی گفت: اگر مدیر یک بنگاه اقتصادی دچار تخلف شود وکیل وی احضار و پرونده بررسی می‌شود اما فعالیت اقتصادی آن بنگاه را متوقف نمی کنیم. در پروژه گردشگری فیروزکوه یا هر پروژه دیگر امکان انحراف، سواستفاده و یا تبانی وجود دارد که ورود دستگاه‌های نظارتی و قضایی لازم است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه می‌تواند تحولات بسیار مثبت اقتصادی و اشتغالزایی را شهرستان فیروزکوه و حتی کل استان تهران ایجاد کند و باید گزارش این جلسه به دادستانی ارائه شود.

وی گفت: شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرجع تصمیم گیری در مورد طرح های عظیم تولیدی و اشتغالزایی در استان است و در صورتی که مسائلی پیرامون این طرح ها وجود داشته باشد تصمیم گیری می کند.

محسنی بندپی ادامه داد: در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران شرکت کنندگان مشخص هستند و برگه‌های رای توزیع و در این جلسه پروژه‌ها مصوب یا رد می‌شود و تصمیمات لازم الاجرا است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در دقیقه 90 به این نتیجه برسید که مجریان پروژه گردشگری فیروزکوه دچار تخلف شده اند پروژه به سازمان گردشگری انتقال داده می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران نیز در این نشست گفت: فاز نخست این پروژه گردشگری در فیروزکوه تقریبا آماده بهره‌برداری بود که سال گذشته به دستور مقام قضائی توقیف شد چرا که شبهاتی در رابطه با نحوه و شرایط واگذاری پروژه مطرح بود.

محمد امامی امین گفت: دستگاه های مختلف از جمله محیط زیست ، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و امور اراضی همگی اتفاق نظر دارند که این پروژه باید بازگشایی شود و اگر تخلفاتی در اجرا صورت گرفته به مرور زمان و در مسیر بازگشایی رسیدگی شود اما توقف پروژه یک خسارتی را به سرمایه گذار وارد کرده زیرا مجری آن بیش از یکصد و ۵٠ میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی گفت: سیاست های رئیس قوه قضاییه در مدتی که در این منصب قرار گرفته اند مبین این است که حمایت از رونق تولید و سرمایه گذاری را در دستور کار خود قرار داده‌اند ما نیز در استانداری تهران انتظار داریم وی اجازه دهند پروژه بازگشایی شود و در عین حال رسیدگی به امور قضایی آن نیز انجام شود و با متخلفان احتمالی برخورد قضایی لازم صورت بگیرد.


کد مطلب: 2647

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2647/شورای-برنامه-ریزی-مرجع-تصمیم-گیری-طرح-های-بزرگ-تولیدی-اشتغال-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir