کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکی: رتبه استان تهران در طرح میزان رضایتمندی مردم خوب نیست

8 مهر 1398 ساعت 13:19


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت اله ترکی در سومین جلسه شورای اداری استان تهران که در استانداری برگزار شد، گزارشی آماری از طرح سنجش میزان رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه های اجرایی در سال 97 ارائه کرد.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه بین مرکز آمار ایران و امور سلامت اداری، صیانت از حقوق مردم سازمان امور اداری و استخدامی کشور  این سنجش در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها اجرا می شود.

ترکی گفت: استخراج این طرح بر عهده معاونت آمار و اطلاعات و نظارت بر حسن اجرای کار بر عهده معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریز یاستان تهران درباره روند اجرایی کردن طرح اظهار کرد: پیش از اجرای طرح، فهرست دستگاه های اجرایی نمونه و تعداد افراد لازم برای مصاحبه(20 نفر) در اختیار مامور آمارگیر قرار گرفت.مامور آمارگیر به سراغ آن دسته از مراجعان(ارباب رجوع)مراجعه کرد که پس از پایان کار خود قصد خروج را داشتند و در محوطه همان دستگاه و در صورت امکان میز و صندلی مناسب برای توقف مصاحبه شوندگان مهیا و سوالات تک تک برای مصاحبه شونده خوانده و نظر پاسخگو ثبت شد.

به گفته ترکی، 24 دستگاه اجرایی (اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل امور مالیاتی، اداره کل گمرکات، سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی، شرکت مخابرات استان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل بهزیستی، اداره کل تأمین اجتماعی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل دادگستری، اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری، اداره کل ثبت احوال، شهرداری، شرکت گاز، شرکت توزیع نیروی برق، شرکت آب و فاضلاب شهری، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل حفاظت از محیط زیست و اداره کل ثبت اسناد و املاک) و 12 شهرستان تهران، شهریار، ری، اسلامشهر، رباط کریم، بهارستان، ملارد، قدس، دماوند، پاکدشت، قرچک و و رامین برای اجرای طرح سنجش انتخاب شدند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: براساس سطح بندی صورت گرفته در مصوبه شماره 206/6653 مورخ 1390/03/23 شورای عالی اداری  امتیاز 75 از 100 را می توان حدنصاب رضایتمندی تلقی کرد. آمار درست و صحیح از نظر سازمان امور اداری و استخدامی کشور، 41 درصد جامعه آماری را راضی و 59 درصد را ناراضی از عملکرد دستگاههای اجرایی می داند.

ترکی اعلام کرد: در سطح استان ها،به ترتیب استان های قزوین، سمنان و خراسان جنوبی(رتبه های اول تا سوم) حائز بالاترین امتیاز رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاههای اجرایی و در نقطه مقابل استان های کهگیلویه و بویراحمد،کردستان و لرستان به ترتیب پایین ترین امتیاز(رتبه 31) رضایتمندی و استان تهران رتبه 25 را کسب کردند.

وی در ادامه پیشنهاداتی برای افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه های اجرایی در استان تهران ارائه کرد که عبارت اند از:

1-لازم است به منظور اجرای مناسب طرح در سال 98،قلمرو شمول طرح توسعه یافته و تعداد دستگاههای اجرایی مشمول به میزان حداقل 50دستگاه اجرایی در نظر گرفته شوند.

2-باید به طور دقیق سهم خدمات شناسنامه دار در میزان ارائه الکترونیکی خدمات مشخص شده و میزان این خدمات که دارای قابلیت درخواست الکترونیکی می باشند به طور دقیق معین گردد.

3-امتیاز میزان رضایتمندی دستگاههای زیر مجموعه بعضی دستگاهها به طور مثال تامین اجتماعی که داری چندین اداره مانند غرب،شرق و... در استان تهران است به تفکیک نیامده است که باید به طور دقیق آنالیز شود.

ترکی در خصوص افزایش کارایی فرآیند اجرای طرح رضایتمندی افزود: باید اجرای طرح به صورت حضوری و الکترونیکی باشد، به طور دائم و مستمر اجرا شود. همچنین انتقادات مردم دسته بندی شده و به عنوان صدای مردم به صورت یکپارچه مشخص وبرطرف شود و از تکرار مسائل ناراضی کننده جلوگیری شود.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2645

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2645/ترکی-رتبه-استان-تهران-طرح-میزان-رضایتمندی-مردم-خوب-نیست

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir