کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش بازدید ترکی از مرکز طبی کودکان تهران| قول رفع چالش ها به زودی

4 مهر 1398 ساعت 20:41


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به همراه علی عشاقی رئیس دفتر حوزه سازمان و روابط عمومی، دکتر محمود بیگلر معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه از مرکز طبی کودکان-قطب علمی طب کودکان کشور بازدید کردند.

در این بازدید که با حضور دکتر رضا شروین بدو رئیس بیمارستان، دکتر محمدجواد محسنی مشاور رئیس، دکتر کاظم رهنما مدیر بیمارستان، دکتر مسعود محمدپور عضو هیئت رئیسه و دکتر مسعود موحدی معاون آموزش همراه بود، از بخش های مختلف درمانی و پاراکلینیک، بخش های مراقبت های ویژه، پروژه های در حال ساخت کلینیک ویژه و پروژه توسعه بخش اورژانس و ساختمان قدیمی بیمارستان بازدید شد.

به گفته رئیس بیمارستان این مرکز روزانه 60 بیمار را بستری کرده و ماهانه بیش از 7 هزار ویزیت دارد. اما نکته قابل تامل در این مرکز این بود که 70 درصد کودکانی که در این بیمارستان بستری و ویزیت می شوند تهرانی نبوده و از شهرها و استان های کشور هستند. همچنین برخی از کودکانی که در این بیمارستان بستری می شوند از خارج از کشور هستند.

اما نکته قابل تامل و جالب این بود که تیم کارشناسان و روسای این مرکز ساز و کاری را تعریف کردند که از طریق استارتاپ و تلفن همراه پزشکان می توانند وضعیت بیمار را هر لحظه از طریق نتیجه آزمایشات و معاینات آن لاین در اختیار داشته باشند. این اقدام می تواند در بسیاری از بیمارستان های کشور اجرا شده و نتایج خوبی داشته باشد.

نکته دیگر در این بازدید بخش پیوند مغز استخوان بود که مرکز طبی اطفال تهران این معاینات را تا مرحله آزمایش و درمان با مبلغ مصوب انجام می دهد در حالی که همین وضعیت درمانی در کشور ترکیه بیش از چند میلیون دلار است. 

در بخش آندسکوپی این مرکز بیماران زیادی در نوبت هستند و با پیشرفته ترین تجهیزات مانع مرگ و میرکودکان می شوند. بعنوان نمونه قطعات یا اشیا زیادی در معده یا روده کودکان گیر می کند که با همین تجهزات شناسایی و خارج می شود که می توان به سکه یا وسایل اسباب بازی و غیره اشاره کرد.

در جلسه ای که ترکی با مدیران این مرکز درمانی کودکان داشت عنوان شد که وزن این مرکز 30 درصد اطفال کشور است و هر 3 ماه یک بار 24 نفر مورد آموزش های تخصصی از سوی این مرکز قرار می گیرند و با 1300 پرسنل رتبه نخست رعایت حقوق شهروندی را در سال جاری کسب کرده است.

در این جلسه چالش های این مرکز اعم از وضعیت کمبود برق مورد نیاز و آب همراه با ادامه ساخت و تجهیز ساختمان درمانی جدید مورد بحث قرارگرفت که ترکی گفت: برای مقاوم سازی ساختمان 5 میلیارد و برای تجهیزات بخش 3 میلیارد تومان و برای افزایش برق هم 2 میلیارد تومان نیاز دارید که در جلسه ای با آبفا و برق تهران و همچنین از محل بودجه متوازن و خیرین انشا الله نیاز مرکز را برطرف می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران مرکز طبی کودکان تهران در سال 1337 توسط مرحوم دکتر حسین اهری بنا نهاده شد. ساخت این مرکز طبی حاصل سفر ایشان با مرحوم محمد قریب بنیان گذار طب نوین اطفال ایران به کانادا برای شرکت در کنگره بین المللی بیماری های کودکان بود.

در طراحی این بیمارستان از نقشه ی بیمارستان های اطفال کانادا ، آمریکا و سوییس الگو گرفته شده است.


کد مطلب: 2627

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2627/گزارش-بازدید-ترکی-مرکز-طبی-کودکان-تهران-قول-رفع-چالش-زودی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir