کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مطالعات آمایش استان تهران روی میز کمیسیون شورای عالی

30 شهريور 1398 ساعت 5:34


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، جلسه کمیسیون تخصصی شورای عالی آمایش سرزمین با موضوع بررسی نتایج و دستاوردهای مطالعات برنامه آمایش استان تهران با حضور امیر امینی رئیس امور برنامه ریزی، نظارت و آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه کشور، نعمت اله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، شهرام عدالتی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت استان تهران، اسفندیار زبردست مشاور طرح آمایش استان تهران، اعضا کمیسیون، روسای سازمان مدیریت برخی استان ها، نمایندگان مرکز پژوهش و آینده نگری سازمان و دفاتر بخشی سازمان برنامه در سالن یاران بهشتی سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

اسفندیار زبردست استاد شهرسازی در دانشگاه تهران و مجری طرح آمایش استان تهران،گزارشی از مطالعات انجام شده در چشم انداز استان برای آینده پژوهی توسعه ارائه كرد.

وی بابیان اینكه سناریوهای مختلفی از چشم انداز توسعه استان در دانشگاه تهران تعیین و بررسی شده است، گفت: محورهای توسعه استان بر مبنای تمركز زدایی اداری- سیاسی، كاهش آسیب ها، توزیع عادلانه امكانات و ساماندهی سكونتگاه های غیررسمی و سایر شاخص ها متمركز شده است.

براساس این گزارش؛ بخش اول مطالعات برنامه آمایش استان‌ تهران، شامل وضعیت موجود و ساختار فضایی استان در پنج فصل، بخش دوم شامل برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در سه فصل، طی حدود سه سال تهیه و تدوین شده است.

در پایان این جلسه، اعضای شركت‌كننده به اظهار نظر در مورد مطالعات آمایش استان تهران پرداختند و مقرر شد كه نقطه نظرات اعضای شركت‌كننده در جلسه، به صورت مكتوب به دبیرخانه شورای‌عالی آمایش سرزمین ارسال و در نهایت توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و مشاور طرح مطالعات، در مطالعات اعمال و اصلاح شده و نتایح آن به امور برنامه‌ریزی، نظارت و آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه كشور ارسال شود.

گفتنی است؛ بعد از اتمام و نهایی شدن مطالعات برنامه آمایش استان‌ها، طبق جزء یك بند الف ماده ۲۶ قانون برنامه ششم توسعه، سند استانی آمایش سرزمین طی سال جاری، بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده توسط برنامه‌ریزی، نظارت و آمایش سرزمین به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، از مطالعات مذكور استخراج و دركمیسیون و شورای‌عالی آمایش سرزمین  بر اساس ماده ۳۲ احكام دایمی به تصویب خواهد رسید.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2595

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2595/مطالعات-آمایش-استان-تهران-روی-میز-کمیسیون-شورای-عالی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir