کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمار اشتغال اداره کار استان تهران در ستاد اقتصاد مقاومتی

29 شهريور 1398 ساعت 12:20


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران پروانه رضایی بختیاری در جلسه ستاد اقتصادمقاومتی استان تهران با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری و مشاغل خانگی اظهار داشت: از بین 343 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی به مشاغل روستایی و عشایری تاکنون 318 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده که با این مبلغ اعتبار 23 هزار و 500 مورد اشتغال ایجاد شده است.

وی بیان کرد: 50 درصد اعتبارات توسط بانک‌ها پرداخت شده که در این بین 84 درصد تسهیلات توسط بانک توسعه و تعاون، 80 درصد توسط بانک کشاورزی و 54 درصد توسط پست بانک بوده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران سپس با اشاره به میزان پرداختی تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی افزود: در سال گذشته 48 میلیارد تومان طرح ارائه داده شد که 44 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و برای بیش از 5 هزار نفر ایجاد اشتغال شده است.

رضایی تصریح کرد: در حوزه مشاغل خانگی رتبه استان تهران در کشور جایگاه اول و بعضاً دوم است که ابن امر نتیجه همراهی و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های استان در حوزه اشتغال‌زایی و رونق تولید است.

وی سپس با اشاره به اجرای طرح کارورزی در سال 98 گفت: 549 نفر در این سامانه ثبت‌نام داشته‌اند که برای 65 نفر نیز ایجاد اشتغال شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: کاهش اعتبار در حوزه مشاغل خانگی از 48 میلیارد تومان به 8.5 میلیارد در سال 98 ، عدم همکاری و تعامل مطلوب بانک‌ها و وجود قوانین و مقررات دست و پاگیر اداری و بانکی از جمله مهم‌ترین مشکلات رونق تولید در استان تهران است.


کد مطلب: 2584

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2584/آمار-اشتغال-اداره-کار-استان-تهران-ستاد-اقتصاد-مقاومتی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir