کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اسناد توسعه ای تهران| جزئیات جدید از خط انتقال پساب تصفیه خانه به ری

24 شهريور 1398 ساعت 9:32


به گزارش پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با مشارکت بخش خصوصی مشکلات اجرایی طرح حل شده و گفته شده پروژه تا سال آینده به بهره برداری برسد.  

با اجرای این طرح سالانه 283 میلیون متر مکعب از پساب های تصفیه خانه جنوب تهران به دشت های ورامین، پاکدشت و شهر ری منتقل شده و تاثیر بسیار مثبتی در وضعیت منابع آب سطحی و آبخوان زیرزمینی منطقه ایجاد خواهد شد.

بر اساس این گزارش حجم سرمایه گذاری اجرای طرح در سال 93 معادل 1300 میلیارد ریال برای تولید و احداث 36 کیلومتر لوله پلی اتیلن دو جداره با قطر سه متر بوده که به دلایل مختلفی نظیر عدم پرداخت به موقع تسهیلات بانکی به سرمایه گذار، افزایش سه برابری نرخ ارز و در نهایت مشکلات در تامین مواد پلی اتیلن و ورق های فولادی گالوانیزه ، تولید این لوله ها با مشکلات خاصی روبه رو بوده است.

همچنین با توجه به وجود برخی مشکلات، طرح تغییر جانمایی مسیر خط لوله مورد بازبینی قرار گرفته که در صددیم به منظور تسریع در اجرای طرح و عبور از چالش های پیش رو بجای عبور خط لوله از مناطق مسکونی خاوران، قیامدشت و پاکدشت از کمربندی پاکدشت عبور کند که برای تحقق این مهم موضوع در استانداری تهران و اداره راه و شهرسازی شهرستان پاکدشت در دست بررسی است.


کد مطلب: 2536

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2536/اسناد-توسعه-تهران-جزئیات-جدید-خط-انتقال-پساب-تصفیه-خانه-ری

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir