کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انصاری: اقدامات استان تهران نوعی الگوسازی برای دیگر استان ها است

13 شهريور 1398 ساعت 21:46


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران جمشید انصاری در مراسم تجلیل از برترین های جشنواره شهید رجایی که عصر چهارشنبه با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، نعمت اله ترکی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، مدیران کل دستگاه های اجرایی، فرمانداران، بخشداران و جمعی از مدیران استان در محل سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد با اشاره به فلسفه هفته دولت اظهار کرد: هفته دولت و جشنواره شهید رجایی به نام و یاد شهدای دولت آراسته شده که این فرهنگ و نامگذاری فرصتی برای مرور مشی و روش های مدیریتی این دولتمردان جهت بهره مندی از این شاخص ها می باشد.

وی افزود: هرچند شهادت افتخار بزرگی است ولی شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت علاوه بر شهید بودن ویژگی های فردی، عملکردی، گرایش و مشی رفتاری و عملکردیشان تفاوت هایی با نسل های بعدی مدیران جمهوری اسلامی داشته که مرور آنها ضروری است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد: مجموعه برنامه های دهگانه در نظام اداری برای این است که نظام اداری کم هزینه تری داشته باشیم و منابع بیشتری از درآمدهای ملی را صرف خدمت رسانی و ایجاد زیرساخت برای کشور کنیم.

انصاری با اشاره به لزوم توجه به استان تهران گفت: استان تهران به سبب ویژگی های خاص باید مورد توجه قرار گیرد اول اینکه به واسطه‌ جمعیت زیاد کارکرد دستگاه های اجرایی در این استان متفاوت است، همچنین خدماتی که در استان تهران ارائه می‌شود خدمات برتر است و دستگاه های اجرایی استان تهران به بخش قابل توجهی از مردم خدمت می کنند.

وی افزود: اقدامات استان تهران نوعی الگوسازی برای دیگر استان ها است که این موضوع سبب می شود اصلاح نظام اداری به ویژه در استان تهران اهمیت مضاعفی پیدا کند از اینرو باید برای سرعت بخشیدن و عمق بخشیدن به اقدامات نگاه ویژه ای به استان تهران داشته باشیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه هدف از اصلاح نظام اداری افزایش رضایتمندی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی است گفت: در ارزیابی از میزان رضایتمندی مردم از خدمات، استان تهران در گروه سوم استان ها قرار دارد که باید تلاش بیشتری شود تا شاخص ها ارتقا پیدا کند.

انصاری تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری برای تحقق حقوق شهروندی تکالیفی به عهده دستگاه‌ها گذاشته شده که بیشتر عملکردی هستند به علاوه در زمینه استقرار میز خدمت و توسعه دولت الکترونیک باید تلاش بیشتری شود و شتاب بیشتری به این موضوع داده شود.


کد مطلب: 2514

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2514/انصاری-اقدامات-استان-تهران-نوعی-الگوسازی-دیگر

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir