کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سند دار شدن تمام اراضی و املاک استان تهران تا اواسط سال 99

9 شهريور 1398 ساعت 9:31


«شهرام عدالتی» در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، با اشاره به اهمیت سند دار شدن اراضی ملی استان تهران، اظهار کرد: یکی از بزرگترین ریشه های فساد از منظر اقتصادی در استان تهران که در قالب مفاهیمی چون زمین خواری، تهدید اراضی ملی و زیست محیطی شکل می گیرد، نبود سند کاداستر است. کاداستر به معنای تحدید حدود اربعه و هندسی و تعیین تکلیف مالکیت اراضی است که در کشور ما یک قانون است.

وی افزود: با توجه به ارزش بالای زمین در استان تهران، یکی از بهترین های راه های حفظ آن، مشخص کردن مالکیت اراضی بویژه اراضی دولتی در عرصه های طبیعی و زیست محیطی حتی روستاها و شهرها است.

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت استان تهران با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر در استان تهران روند کندی داشت، گفت: رئیس سازمان مدیریت استان تهران از سال گذشته انرژی مضاعفی برای این موضوع گذاشت و ما تاکنون جلسات مرتب و متعددی برای اجرای این طرح برگزار کردیم. اخیرا هم جلسه ای با جهاد کشاورزی استان تهران داشتیم که براساس نتایج جلسات تا پایان سال 98 تمامی اراضی زراعی و باغی استان سند دار می شوند.

به گفته او، اجرای طرح کاداستر(عرصه و اعیان)  مربوط به همه دستگاه های اجرایی از جمله سازمان مدیریت استان تهران است.

وی گفت: شهرستان های استان تهران برای اجرای طرح کاداستر اولویت بندی شده اند، سه شهرستان شمیرانات، دماوند و شهریار به دلیل ارزش بالای زمین، بیشترین مشکل را در تعدی و سوداگری ها دارند.

عدالتی با بیان اینکه متاسفانه بانک اطلاعاتی قوی از ابنیه تهران و املاک راه و شهرسازی وجود ندارد، بیان کرد: جلسه آتی ویژه طرح کاداستر با منابع طبیعی و مهم ترین آن با شهرداری های استان تهران و راه و شهرسازی است. چرا که بانک اطلاعتی مهمی در اختیار دارند که اجرای طرح کاداستر بر روی آن ها در شفافیت حاکمیت، برنامه ریزی، مولد سازی دارایی های دولت موثر بوده و مانع سو استفاده از آن می شود.

معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت استان تهران ابراز امیدواری کرد: تا میانه سال 99 هیچ مشکلی در زمینه کاداستر اراضی در استان تهران باقی نمی ماند.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2488

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2488/سند-دار-شدن-تمام-اراضی-املاک-استان-تهران-اواسط-سال-99

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir