کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایجاد شهرک فناوری در پایتخت| عرصه ای برای جولان شرکت های دانش بنیان

4 شهريور 1398 ساعت 20:47


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران،از میان 26 پروژه مصوب اقتصاد مقاومتی استان تهران که قرار است تا پایان سال 98 به پایان برسد، 8 پروژه از جمله ایجاد شهرک فناوری در شهرستان تهران متعلق به اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان تهران است.

براساس این گزارش، شهرک فناوری مجموعه ای است كه ضمن فراهم آوری زير ساخت مناسب برای استقرار واحدهای فناور توليدی، خدماتی و مشاوره ای با گرد آوری و تجميع اجزای دخيل در توسعه فناوری، زمينه ارائه حمايت های نرم افزاری لازم جهت رونق ايجاد كسب و كارهای توليدی خرد، كوچك و متوسط مبتنی بر فناوریهای جديد را فراهم آورده و از طرف ديگر با اشاعه فناوریهای جديد در كسب و كارهای توليدی زمينه ارتقای توان رقابت پذيری و توسعه فعاليت‌های آنها را پديد می آورد.

لازم به ذکر است، این پروژه منطبق با مصوبه هيات وزيران، بند 2 ماده 40 برنامه چهارم توسعه، بند د ماده 16، بند ب ماده 17 و بند الف و ﮬ ماده 150 قانون برنامه پنجم توسعه و بندهای 3و 6 از ماده 4 اساسنامه سازمان مدیریت است.

دارابودن جاذبه برای تولیدکنندگان فناوری های برتر و شرکت های دانش بنیان، پیشران فناوری صنایع مرتبط در استان و استان های هم جوار و کل کشور، بازاری پویا از لحاظ عرضه و تقاضای فناوری، موثر و نقش آفرین در شبکه فناوری داخلی و شناخته شده، دارای روابط تعاملی با نهادهای مشابه در سطح بین الملل از جمله مهمترین موارد اثربخش این پروژه است.

براساس این گزارش، طبق پیش بینی طراحان پروژه، تعداد شاغلان این شهرک در 5 سال اول، 3 هزار نفر، در 5 سال دوم 6 هزار نفر و در 5 سال سوم 10 هزار نفر خواهند بود.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2475

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2475/ایجاد-شهرک-فناوری-پایتخت-عرصه-جولان-شرکت-های-دانش-بنیان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir