کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مصوبه اقتصاد مقاومتی؛ تولید 21 هزار تُن کاتالیست صنعتی در استان تهران

4 شهريور 1398 ساعت 21:13


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران،از میان 26 پروژه مصوب اقتصاد مقاومتی استان تهران که قرار است تا پایان سال 98 به پایان برسد، 8 پروژه از جمله تولید تولید انواع کاتالیست موردنیاز صنعت نفت و گاز در شهرستان ورامین متعلق به اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان تهران است.

براساس این گزارش، تولید انواع کاتالیست مورد نیاز صنعت نفت و گاز و پتروشیمی با ظرفیت 21000 تن با تكيه بر توان نيروهای متخصص داخلی، می تواند موجب خودکفایی و عدم نیاز به واردات در این محصول شود.

لازم به ذکر است، این پروژه با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی منطبق با بند 3 و 6 سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بوده و تا پایان سال 98 راه اندازی می شود.

خود کفایی در تولید کاتالیست های مورد نیاز صنایع کشور، صادرات کاتالیست به کشورهای دیگر و ایجاد اشتغال تا سقف 200 نفر بصورت مستقیم از جمله مهمترین مورد اثربخش این پروژه است، همچنین، دریافت تسهیلات سرمایه ثابت جهت تکمیل مجموعه و بهره برداری کامل، نیاز به همکاری بانک ها در پذیرش اسناد مالکیت مجموعه بعنوان وثیقه، اعتماد شرکت های بزرگ نفتی و پتروشیمی داخلی در استفاده از محصولات تولیدی این شرکت از جمله مشکلات پیش روی این مجموعه تولیدی است.

براساس این گزارش، این پروژه باعث ایجاد اشتغال مستقیم 200 نفر خواهد شد و برای تکمیل و بهره برداری به تسهیلات سرمایه ثابت به میزان 150000 میلیون ریال نیاز دارد.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2470

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2470/مصوبه-اقتصاد-مقاومتی-تولید-21-هزار-ت-ن-کاتالیست-صنعتی-استان-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir