کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات جلسه ویژه توسعه بهداشت و درمان استان تهران در دفتر آقای وزیر

2 شهريور 1398 ساعت 9:24


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نشست تخصصی بررسی وضعیت و توسعه بخش بهداشتی و درمانی استان تهران با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت، دکتر انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نمایندگان تهران و روسای سه گانه دانشگاه های علوم پزشکی همراه با معاونین وزارت بهداشت در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نوبخت گفت: آنقدر وسعت خدمت در بخش بهداشت و درمان استان تهران وسیع است که ارائه خدمات توسط سه دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود. اما کم و کسری ها را در تهران نمی بینیم در حالی که شهرستان های استان تهران نیازمند توجه فوری در این بخش است.

دکتر سروش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم گفت: ما در تهران دچار فقر تخت بیمارستانی هستیم. علی رغم همه تصوراتی که گفته می شود تهران برخوردار است اما از خیلی استان ها عقب تر هستیم. آیا واقعا اندازه 20 درصد جمعیت کشور که در تهران استقرار و تردد دارند بیمارستان و تخت داریم؟ من خودم اهل میدان شهدا و سمت پیروزی و شرق تهران هستم که یک بیمارستان هم ندارد در حالی که شهر ساری با 700 هزار جمعیت 7 بیمارستان دارد. بنده طرحی دارم که بر اساس آن دانشگاه های سه گانه تهران یکپارچه شوند. سروش با بیان اینکه مسکن مهر پردیس 3 سال دیگر 700 هزار نفر جمعیت دارد گفت: باید در این شهرستان و اسلامشهر بیمارستان دولتی ایجاد شود.

پس از اظهارات و نقطه نظرات سروش و نوبخت خانم ها سیاشی و ذوالقدر هم در مورد وضعیت بهداشت ودرمان شهرستان های استان تهران سخن گفتند.

در ادامه جلسه نمکی وزیربهداشت گفت: شاید برای اولین بار است که مطرح می شود که 80 درصد تخت های خصوصی در تهران متمرکز است. در مورد شهرستان ها هم باید بگویم که در اسلامشهر وزارت مسکن با تاخیر در حال ساخت بیمارستان بود و 20 میلیارد تومان هم اعتبار اولیه پرداخت شده بود اما پیشرفت کمی داشت برای همین پیمانکار را خلع ید کرده و مناقصه جدید برگزار کردیم. برای تکمیل این بیمارستان 150 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که تلاش می کنیم در این دولت افتتاح شود.

نمکی گفت: آقای ترکی دلشان برای تهران می سوزد و مدیری دلسوز هستند و سازمان مدیریت تهران اقدامات خوبی انجام داده است. وی افزود: از محل یک درصد و منابع ملی- استانی اعتبارات تعیین شود تا در دهه فجر99 بیمارستان اسلامشهر افتتاح شود. در مورد بیمارستان در پردیس هم فاز اورژانس بیمارستانی تکمیل شده که شهریور ماه افتتاح می شود و فعلا بیمارستان شفا را خرید خدمت کنید تا وضعیت و تکلیف بیمارستان مشخص شود. 

*ساخت بیمارستان 1000 تختوابی در شرق تهران

وزیربهداشت گفت: در مورد نقد آقای دکتر سروش در شرق تهران بیمارستان 1000 تختخوابی نیاز سنجی شد و زمین خوبی برای این امر پیدا کردیم که چون برای وزارت دفاع بود با اذن رهبرانقلاب تحویل و خریداری کردیم و قسط اول آن را هم پرداخت کردیم. این بیمارستان یک بیمارستان درمانی- آموزشی و پزشکی است که منابع آن از فاینانس تامین خواهد شد که 173 میلیارد یورو ارز بری دارد که در 4 سال اقساطش پرداخت می شود.

*خبرهای خوش ترکی در حوزه بهداشت و درمان

در ادامه نعمت الله ترکی گفت: ملارد-شهریار و قدس با 1.400 میلیون نفر جمعیت نیازمند سه بیمارستان بود که در ملارد بیمارستان 160 تختخوابی، قدس160 تختخوابی و شهریار 300 تختخوابی کلیدخورد که تا پایان سال افتتاح می شوند. در اسلامشهر و رباط کریم هم بیمارستان 400 تختخوابی در حال ساخت است که زمین آن در رباط کریم تحویل گرفته شده و بیمارستان 300 تختخوابی هم در نسیم شهر زمین آن اهدا شده که خیرین 70 درصد هزینه آن را تقبل می کنند.

*استقبال از پیشنهاد استان تهران

دکتر محسنی بندپی استاندار تهران هم در این جلسه گفت: اولین مظلومیت تهران نداشتن شبکه استانی است که چنین جلسات مهمی را زنده برای تهرانی ها پخش شد. استان تهران 52 درصد درآمد کشور را تامین می کند اما ضریب بازگشت مالیات آن 2.5 درصد است در حالی که برای استان اصفهان 15.5 درصد است. پیشنهاد من تشکیل کارگروه ویژه بهداشت و درمان استان تهران است که وزیر بهداشت از این پیشنهاد استقبال کرد.


کد مطلب: 2460

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2460/جزئیات-جلسه-ویژه-توسعه-بهداشت-درمان-استان-تهران-دفتر-آقای-وزیر

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir