کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکی: روستا یکی از فرصت های مهم ایجاد اشتغال است

2 شهريور 1398 ساعت 8:24


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت اله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، با حضور در چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر، از آخرین توانمندی ها و فعالیت روستاییان و عشایر استان تهران اطلاع یافت و با برخی مسئولان و مدیران به گفتگو نشست.

وی با همراهی معصومه پرندوار سرپرست اداره کل امور روستایی و شوراهای استان همچنین از غرفه 16 شهرستان استان تهران، استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان بازدید کرد.

لازم به ذکر است؛ ترکی در بخشی از این بازدید، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان ادب و فارسی و نماینده سابق مجلس هم  را در بازدید از غرفه های استان تهران همراهی کرد.

*ترکی: روستا یکی از فرصت های مهم ایجاد اشتغال است

وی گفت: توانمندی روستاییان و عشایر کشور بویژه روستاییان استان تهران در این دوره از نمایشگاه بسیار خوب و امیدوارکننده بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: 16 شهرستان استان تهران در بخش توسعه، اشتغال، فرصت های سرمایه گذاری ظرفیت بسیار خوبی دارند با توجه به اینکه جمعیت روستایی استان حدود 1 میلیون نفر است این فرصت خوبی است تا به حوزه اشتغال روستایی، تهیه سند توسعه استان در قالب روستا بپردازیم چراکه روستا یکی از راه های ایجاد اشتغال جدید است.

گفتنی است؛ چهارمین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر کشور از روز پنج شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آغاز به کار کرد و تا ساعت 9 شب روز یک شنبه 27 مردادماه ادامه دارد.

استقبال بی نظیر مردم از اقصی نقاط کشور از نکات قابل توجه و جالبِ چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر است.

اجرای موسیقی زنده و رقص های محلی از دیگر بخش های جذاب نمایشگاه است که با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شده است.

پروژه‌های موفق تولیدی و اشتغال‌زایی در میان روستاییان و عشایر، تولید روستایی،سالن‌های کسب و کار آینده روستا، ایل نمادین، گروه‌های جهادی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، از بخش های مختلف نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر است. همچنین در این نمایشگاه، روستاییان و عشایر کشور بخشی از تولیدات خود را به صورت مستقیم به مصرف کنندگان عرضه می‌کنند.

حضور استارت آپ‌هایی که در ارتباط با حوزه کشاورزی و مرتبط با فعالیت های روستاییان و عشایر هستند در نمایشگاه امسال که با شعار «روستای ایرانی، کالای ایرانی» فعال بوده، نیز یکی از نکات جالب این نمایشگاه است.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2453

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2453/ترکی-روستا-یکی-فرصت-های-مهم-ایجاد-اشتغال

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir