کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکی: با اسناد توسعه همه چیز شفاف است

15 مرداد 1398 ساعت 9:40


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نشست تخصصی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با حضور دکتر عدل معاون فنی امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی با هدف تحقق اسناد برنامه توسعه ششم برگزار شد.

در ابتدای این نشست نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان ظرفیت ها و قابلیت های استان تهران گفت: برای نخستین بار سند آمایش و توسعه استان تهران به طور برش شهرستانی و استانی تهیه و تدوین شد. 

وی افزود: در کنار این اقدامات بودجه ریزی مبتنی برعملکرد با دبیری استان تهران برای 26 دستگاه اجرایی کشور را برنامه ریزی و اجرایی کردیم و حالا وارد فاز دوم شدیم. در بخش آماری هم سامانه آماری در استان تهران طراحی کردیم که در اختیار دستگاه های اجرایی است و اطلاعات را وارد می کنند که برای استان تهران ضروری بود.

ترکی گفت: مشکلات ما در استان تهران پول نیست بلکه ساختاری است که باید برطرف شود برای همین می خواهیم با همکاری بیشتر کارشناسان سازمان مدیریت تهران و سازمان برنامه و بودجه کشور برنامه هایمان را با هم جمع بندی کنیم. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به تطبیق اسناد توسعه با سند توسعه ششم کشور اشاره و اظهار کرد: باید بودجه استان ها بر اساس برنامه میان وزارتخانه ها توزیع شود. بعنوان مثال پیش از این سازمان مدیریت نمی دانست 6 هزار میلیارد تومان هزینه در بخش فاضلاب تهران از کجا و چطور تامین و اختصاص داده شده اما با برنامه همه چیز روشن و شفاف است. 

وی با اشاره به اینکه در سند توسعه استان تهران همه شهرستان ها بر اساس قابلیت تقسیم بندی شده اند، گفت: در شهرستان قدس فرصت کشاورزی نیست اما شهرستان های جنوب و جنوب شرق قطب کشاورزی استان و در بعضی تولیدات قطب کشور محسوب می شوند.

ترکی گفت: درخواست ما این است که در حوزه کشاورزی چند نابسامانی ازجمله طرح کاداستر حل شده و اولویت سازمان برنامه قرار بگیرد. اجرای این طرح، همه مسائل از جمله زمین خواری و تغییر کاربری اراضی را حل میکند. اگر تخصیص اعتبار صورت بگیرد طرح کاداستر را نهایی میکنیم.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2421

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2421/ترکی-اسناد-توسعه-همه-چیز-شفاف

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir