کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون نوبخت خبر داد: دو‌خطه شدن راه‌آهن تهران_قزوين تا پايان سال جاری

17 مرداد 1398 ساعت 14:41


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نشست تخصصی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با حضور حمیدرضا عدل معاون فنی امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی با هدف تحقق اسناد برنامه توسعه ششم برگزار شد. 

دكتر حميدرضا عدل معاون فني، امور زيربنايي و توليدي اين سازمان در این جلسه گفت: با توجه به مباحث جدي در موضوع آمايش و اسناد توسعه استان، از روساي امور مي‌خواهم كه در جلسات سازمان مديريت و برنامه‌ريزي  استان تهران حضور داشته و هماهنگي و همكاري فشرده و موثري داشته باشند.

وي افزود: موضوع قابليت‌سنجي انتقال پايتخت هم در كارگروه مربوط كه با حضور معاون اول رييس جمهور تشكيل مي‌شود مطرح شده و در دوره وزير سابق راه و شهرسازي سامان‌دهي پايتخت مورد مطالعه و بررسي قرار گرفت، البته به دليل اهميت موضوع، اين امر نياز به كار و بررسي بيشتري دارد. 

دكتر عدل با اشاره به اين‌كه مبناي ما در بخش كشاورزي صرفه جويي در مصرف آب و بهره‌گيري از روش‌هاي كم آب بر است، گفت: دولت در سال ۱۳۹۶ مصوبه سازگاري با كم‌آبي را به تصويب رسانده است و تمامي استان‌ها مكلف هستند كه برنامه خود را در اين مورد تهيه و به تصويب برسانند.

معاون فني، امور زيربنايي و توليدي سازمان برنامه و بودجه كشور در واكنش به گزارش ابتدايي جلسه در مورد وضعيت آب و فاضلاب استان تهران اظهار داشت: سامان‌دهي آب‌هاي جنوب تهران ضروري است، اما مطالعات آن متأسفانه كافي نبوده و در كميسيون كلان شهر تهران بحث‌هايي در اين زمينه انجام شد و مقرر شد كه مصوباتي هم در سطح دولت داشته باشيم.

وي در ادامه، در مورد دغدغه نحوه توزيع عوارض آلايندگي مواد و استفاده آن گفت: نكاتي كه پيرامون عوارض آلايندگي در جلسه مطرح شد، درست است و ما هم قبول داريم كه عوارض آلايندگي در جاي خود هزينه نمي‌شود، اما اين موضوع نياز به اصلاح قانون دارد.

دکتر عدل  در ادامه با اشاره به شرايط سخت اقتصادي در كشور و لزوم اصلاح ساختار بودجه، اظهار كرد: شرايط طوري است كه با توجه به محدوديت و درآمد‌هاي دولت غربالگري و اولويت‌بندي طرح و پروژه‌ها ضروري است بنابراين، تخصيص ها به فراخور نوع اولويت‌هاي كشور خواهد بود.

معاون فني، امور زيربنايي و توليدي سازمان برنامه و بودجه كشور با تأكيد بر اين‌كه اتمام پروژه‌هاي قابل بهره‌برداري در دستور كار قرار مي‌گيرند، افزود: قطعه اول آزادراه تهران-شمال و تصميم براي تزريق منابع به اين پروژه، موضوعي ملي بود كه براي اجرايي كردن آن از دستگاه مجري تعهد گرفتيم و در سال جاري شاهد افتتاح اين پروژه خواهيم بود.

وي در ادامه افزود: همچنين همزمان با اين پروژه، تأمين اعتبار ادامه اتوبان همت تا كرج هم در دستور كار قرار گرفت و انتظار داريم تا پايان سال به مرحله بهره برداري برسد.

دكتر عدل گفت: دو خطه شدن راه آهن تهران - قزوين هم، از ديگر اولويت‌هاي ما است كه تا يايان سال بايد به سرانجام برسد.

به گفته معاون فني، امور زيربنايي و توليدي سازمان برنامه و بودجه كشور منابعي كه در سفر دكتر نوبخت به شهرستان‌هاي جنوب شرق استان تهران براي چهار خطه شدن خط ريلي تهران-ورامين-پيشوا اعلام شد هم تخصيص داده خواهد شد.

وي با بيان اينكه استان ها بايد تغيير رويكرد‌ها و پارادايم‌ها را در چارچوب شرايط جديد اقتصادي كشور در نظر بگيرند، بر ضرورت ارايه روش‌هاي تأمين منابع براي بهينه‌سازي استفاده از منابع و تكميل طرح‌هاي اولويت‌دار تأكيد كرد.

دکتر عدل در ادامه اظهارات خود تصريح كرد كه سازمان برنامه و بودجه كشور با يك نظر از كارشناسان عالي اقتصادي برنامه و پيشنهادات لازم براي اصلاح ساختار بودجه كشور را ابتدا به ستاد اقتصادي دولت ارايه كرد و پس از آن به تأييد سران سه قوه هم بايد برسد. 

معاون فني، امور زيربنايي و توليدي سازمان برنامه و بودجه كشور گفت: در برنامه اصلاح ساختار بودجه در چهار محور و نه بسته طراحي شده است كه همكاران ما و متوليان امور اقتصادي در حال بررسي هستند تا برنامه‌هاي ذيل آن را طراحي و تبيين كنند.

به گفته وي، اين برنامه‌ها در سطوح كوتاه‌مدت ، ميان‌مدت و درازمدت در حال تدوين است و انتظار داريم كه بخش هايي از اين برنامه‌ها كه جنبه كوتاه‌مدت دارد، در سال جاري اجرا شود.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2418

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2418/معاون-نوبخت-خبر-دو-خطه-شدن-راه-آهن-تهران-قزوين-پايان-سال-جاری

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir