کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشنهاد فرماندار پیشوا؛برای رونق تولید، توریسم کشاورزی راه اندازی کنیم

10 مرداد 1398 ساعت 19:24


 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، حسین عباسی در جلسه شورای برنامه ریزی منطقه جنوب شرق استان تهران در شهرستان قرچک که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: پیشوا با ۱۴ هزا هکتار اراضی کشاورزی و ۱۴۰۰ هکتار گلخانه با برداشت سالانه ۳۹۰ هزار تن و همچنین با وجود شهرک صنعتی به مساحت ۱۴۰۰ هکتار با زیرساخت های آب و برق ظرفیت های مختلفی دارد.

وی افزود: نبود تخت بیمارستانی، عدم تعیین حق آبه کشاورزان از سد ماملو، تکمیل طرح فاضلاب شهری، لزوم اصلاح خطوط و شبکه های آب رسانی، رفع مشکلات محورهای مواصلاتی و تکمیل پل های قلعه سین و محمدآباد برای توسعه خطوط ریلی از مهم ترین مشکلات شهرستان پیشوا است. 

عباسی ادامه داد: با توجه به ظرفیت مناسب منطقه و شهرستان با توجه به اینکه دولت طرح احداث پارک لجستیک کشاورزی در پیشوا و ۱۵ نقطه کشور را مصوب کرده، نقش موثری در ارتقا ظرفیت های شهرستان دارد. 

وی پیشنهاد کرد: برای برون رفت از شرایط اقتصادی موجود کشور و کاهش اتکا به صنعت نفت، تقویت حوزه کشاورزی به ویژه توسعه گلخانه ها همراه با ارئه طرح های تشویقی باید در دستورکار قرار گیرد که در این زمینه آمادگی ارائه طرح به ویژه راه اندازی توریسم کشاورزی را داریم.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2392

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2392/پیشنهاد-فرماندار-پیشوا-رونق-تولید-توریسم-کشاورزی-راه-اندازی-کنیم

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir