کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحول در استان تهران با اختصاص 53 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش

9 مرداد 1398 ساعت 8:08


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، دکتر انوشیروان محسنی بندپی، در جلسه شورای برنامه ریزی منطقه جنوب شرق استان تهران در شهرستان قرچک که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: در قالب تبصره ۱۸، ۵۳ هزار میلیارد تومان برای فعال کردن صنایع نیمه فعال، سرمایه در گردش و نوسازی و بازسازی اختصاص پیدا کرده که سبب تحول مناسب در استان تهران شد، همچنین در قالب تبصره ۱۶ نیز نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد اعتباراتی را دریافت کردند.

وی با تشکر از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اعضای تیم اقتصادی استان تهران، افزود: مسئولان استان تهران هم در زمینه تحقق شعار سال یعنی رونق تولید و هم شعار دولت بر مبنای اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کار و سازندگی حرکت کرده و به نتایج خوبی دست یافتیم.

استاندار تهران با بیان اینکه دولت از طرق مختلف اعتبارات خوبی را در اختیار دستگاه‌ها قرار داده است، تصریح کرد: در قالب مالیات بر ارزش افزوده به ازای سرانه هر روستایی در سال حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان اعتبار اختصاص پیدا می کند که با نظر فرمانداران و شهرداران جهت عمران و آبادانی روستاها هزینه می شود.

محسنی بندپی از اختصاص  ۲۷ درصد ارزش افزوده برای پروژه‌های ورزشی و ۱۰ درصد برای اشتغال روستایی گفت و بیان کرد:  1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای تحولات بنیادین و ماندگاری در روستا تخصیص پیدا کرده تا جمعیت مولد و شاغل روستایی ماندگار شود.

استاندار تهران همچنین به مزیت های شهرستان های قرچک، پیشوا و ورامین اشاره کرد و افزود: میانگین اشتغال کشاورزی استان تهران ۲/۲ درصد است اما در این سه شهرستان میانگین اشتغال در بخش کشاورزی ۲۶ درصد است، همچنین ۴۴ درصد اراضی کشاورزی استان تهران در این سه شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2391

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2391/تحول-استان-تهران-اختصاص-53-هزار-میلیارد-تومان-سرمایه-گردش

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir