کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز ساخت بزرگترین اکو کمپ و سافاری خاورمیانه در ورامین

10 مرداد 1398 ساعت 17:56


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، دکتر محمد باقر نوبخت بعد از ظهر امروز در سفر به شهرستان های جنوب شرق استان تهران، با حضور در شهرک گلخانه ای حصارگلی ورامین، پروژه اکو کمپ بین المللی حصارگلی را کلنگ زنی کرد. 

فاز اول این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد و تا فاز سوم به بزرگترین اکو کمپ و سافاری خاورمیانه تبدیل خواهد شد. 

فرماندار شهرستان ورامین در حاشیه کلنگ زنی احداث بزرگترین سافاری پارک خاورمیانه گفت: پروژه طبیعت گردی ورامین برای نخستین بار در حاشیه کویر مرکزی و در مساحت ۲۰۰ هکتار احداث می شود که فعالیت های طبیعت گردی(اکوتوریسم) را به صورت تخصصی به مسافران و گردشگران ارائه می دهد.

وی افزود: خدمات این مرکز شامل کویرنوردی با خودروهای آفرود، اقامت در هتل های کویری، ستاره شناسی در کویر، جیپ سواری در کانال گل، شترسواری در کویر، اقامت در سیاه چادر و خانه های خشتی و ۲۰ خدمت ویژه دیگر است که به مسافران و گردشگران ارائه میشود.

کاغذلو اظهار کرد: این پروژه به دلیل نزدیکی یک ساعته به پایتخت، از بازار ۱۴ میلیون نفری جمعیت استان تهران برخوردار می شود و می تواند گامی بزرگ در توسعه صنعت گردشگری و نیز توسعه متوازن مناطق جنوبی شهرستان ورامین و جوادآباد محسوب شود.

براساس این گزارش؛ سرمایه گذاری این پروژه در مساحت ۲۰۰ هکتار بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال است که فاز اول آن بدون احتساب تسهیلات بانکی، با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی اجرا می شود. با بهره برداری از فاز اول این پروژه برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۸۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می شود و با تکمیل فاز دوم، ۹۵ نفر به صورت مستقیم و یک هزار و ۹۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم صاحب شغل خواهند شد.

حصارگلی یکی از بزرگترین شهرک‌های گلخانه‌ای کشور به شمار می رود که باتوجه به نزدیکی آن به بازارهای تقاضا در استان تهران و وجود زنجیره‌های صادراتی در این استان می‌تواند از موفق‌ترین مجموعه‌های تولید محصولات گلخانه‌ای در کشور باشد.

این شهرک از پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی، در مجاورت محور قم – گرمسار و در جنوب ورامین واقع شده است.

گفتنی است؛  دکتر محمدباقر نوبخت، رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور به همراه مديران ارشد اجرايی استان و برخی نمايندگان مجلس، عصر امروز  سه شنبه ، برای بازديد و افتتاح پروژه های عمرانی به شهرستان های جنوب شرقی استان تهران برای بازديد از برخی پروژه‌های صنعتی و اشتغال زا، همچنین شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران سفر کرد.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2387

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2387/آغاز-ساخت-بزرگترین-اکو-کمپ-سافاری-خاورمیانه-ورامین

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir