کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش ترکی به نوبخت در شورای برنامه ریزی استان

9 مرداد 1398 ساعت 7:00


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نعمت اله ترکی در جلسه شورای برنامه ریزی منطقه جنوب شرق استان تهران در شهرستان قرچک که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار پایتخت برگزار شد گفت: در استان تهران با پوست و استخوان دیدگاه و نظر شما را در مورد تدوین سند توسعه و آمایش استان دریافتیم و در آخر تدوین و ابلاغ این سند بود. امروز شهرستان های پاکدشت، قرچک، ورامین و پیشوا یکی از مناطق دسته بندی شده در سند توسعه استان تهران است. 

ترکی با اشاره به پیشران های توسعه استان تهران اظهار کرد: برای نخستین بار است که کلنگ یک اکوکمپ به زمین زده شد که بر اساس سند توسعه و پیشران های شهرستان پیشوا بود. این شهرستان ها با مشکل آب مواجه بودند که با مشارکت بخش خصوصی پساب آب از جنوب تهران به سوی دشت ورامین و شهرهای اطراف تا پایان سال ۹۹ نهایی میشود. 

ترکی اضافه کرد: در کنار ایجاد تصفیه خانه پروژه آبرسانی در استان را به شکل یک رینگ آبرسانی در حال طراحی و بهره برداری هستیم و هر ۳ ماه یک تصفیه خانه در استان تهران راه اندازی میشود.

رئیس سازمان مدیریت تهران ایجاد شهرک های گلخانه ای در ورامین را مهمترین برنامه این شهرستان عنوان کرد و گفت: سرانه تخت بیمارستان این شهرستان ها کم است که در سال جاری بیمارستان قرچک و پاکدشت راه اندازی و بیمارستان ورامین و پیشوا در مرحله اجرا قرار گرفته است.

وی به حمل و نقل و ترافیک این شهرستان ها اشاره کرد و گفت: کمربندی شمالی-جنوبی تهران به ورامین و قرچک در حال اجراست. همچنین در بخش حمل و نقل ریلی هم کارهای خوبی شده و ایستگاه های مورد نیاز به بهره برداری میرسد. در بحث نوسازی مدارس به ۱۲ هزار کلاس درس در سطح استان تهران نیازداریم که تا پایان سال ۱۴۰۰ این نیاز را برطرف می کنیم.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2385

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2385/گزارش-ترکی-نوبخت-شورای-برنامه-ریزی-استان

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir