کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایجاد اشتغال برای 600 هزار نفر در اتاق تعاون استان تهران

12 مرداد 1398 ساعت 8:35


«اسماعیل خلیل زاده» در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، با بیان اینکه 15 هزار تعاونی و اتحادیه در استان تهران وجود دارد، اظهار کرد: استان تهران، 7 درصد تعاونی ها و اتحادیه های کشور را دارد و 18 درصد کل اعضای تعاونی های کشور در استان تهران هستند.

وی افزود: حدود 7 درصد سرمایه ثبتی اتحادیه های کشور (78 میلیارد ریال) هم متعلق به استان تهران است.

نائب رئیس اتاق تعاون ایران و رئیس اتاق تعاون استان تهران با اشاره به شعار سال و اهمیت رونق تولید در شرایط سخت اقتصادی کشور، گفت: اتاق تعاون با وجود ثروت های اندک و کم شدن اعضا، به وظیفه خود که تولید ثروت و ایجاد اشتغال است عمل می کند و همین امر باعث شده که حدود 15 هزار شرکت ثبت شده در بخش های تولید، توزیع، مصرف، حمل و نقل، دانش بنیان و ...در اتاق تعاون استان ثبت شود.

خلیل زاده اضافه کرد: در این برهه از زمان که تحریم های سنگین اقتصادی دامن گیر بخش تعاون هم شده، نقدینگی در بخش تعاون ضعیف است به همان میزان فشار اقتصادی هم زیاد شده است.

وی با بیان اینکه معوقات بانکی اتاق تعاون در میان قشرهای مختلف اقتصادی کمتر بوده و به یک درصد هم نمی رسد، ادامه داد: تعاونی ها بر اساس سرمایه های خرد اعضا فعال است، حدود 2 هزار و 500 نفر بغیر از اعضا، فقط در 42 اتحادیه ثبت شده ما کار می کنند.

 نائب رئیس اتاق تعاون ایران و رئیس اتاق تعاون استان تهران با اشاره به اقدامات اثر بخش تعاون در بخش معدن و تولید افزود: در بخش مصرف، سال گشته اسفند ماه، دولت و دستگاه های قضایی، بخش توزیع گوشت و مواد غذایی را به بخش تعاون سپردند و ما توانستیم در این تکلیف سربلند بیرون بیاییم.

خلیل زاده با بیان اینکه تاکنون حدود 600 هزار نفر در بخش تعاون استان تهران مشغول بکار شدند، گفت: اتاق تعاون هم مانند سایر بخش های اقتصادی دچار کمبود منابع مالی است، از طرفی هم بیشتر منابع مالی در گردش حدود 1000 میلیارد تومان در اختیار بانک ها و سایر بخش ها است و به تعاون تعلق نمیگیرد ایجاد شده است، اما سال جاری می توان حداقل 12 درصد به این میزان اشتغال اضافه کرد، همچنین اگر منابع مالی ما بیشتر شود ما ایجاد اشتغال را دو برابر می کنیم.

وی در پایان به متقاضیان جدید ثبت تعاونی پیشنهاد کرد تا در حوزه دانش بنیان و تولید ورود کنند.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2383

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2383/ایجاد-اشتغال-600-هزار-نفر-اتاق-تعاون-استان-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir