کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دولت اجازه داد|داده های مالیاتی در اختیار مرکز آمار قرار می گیرد

1 مرداد 1398 ساعت 7:03


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، کاوه کیانی در حاشیه نشست کارشناسان آماری در سازمان مدیریت استان تهران در جمع خبرنگاران، با اشاره به لزوم توسعه و گسترش نظام آماری کشور اظهار کرد: آمار مانند تامین امنیت و بهداشت مردم، موضوع حاکمیتی است، بنابراین نباید بخاطر کوچک کردن دولت، مانع توسعه یافتن آن شد.

وی افزود: آمار موضوع خاصی است که باید از گذشته بویژه از نظر نیروی انسانی توسعه می‌یافت، اما این اتفاق نیفتاد و امیدواریم در آینده توسعه بهتری پیدا کند.

کیانی درباره تاثیر نیروی کارشناسی برای تولید داده های آماری بیشتر و بهتر گفت:​ دست ما برای توسعه و تولید آمار‌های جدید باز نیست و آمار‌هایی که هم اکنون تولید می‌کنیم براساس نیروی کارشناسی استانداردی است که باید داشته باشیم. اگر بتوانیم از نیروی کارشناسی بیشتر برخوردار شویم می‌توانیم نیاز‌های بیشتری را پوشش دهیم.

وی ادامه داد: تولید آمارهای صنعتی و کشاورزی و اعلام انواع نرخ های بیکاری و اشتغال با استفاده از نیروهای آزاد و یا شرکت های خصوصی آماری است، بنابراین این آمار‌ها متاثر از کمبود کارشناسی نیست.

معاون طرح‌های آماری و آمار‌های ثبتی مرکز آمار ایران در ادامه به نرخ بیکاری در بهار سال 98 اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری در این فصل به 8/. درصد رسید که در مقایسه با زمان مشابه سال ۹۷ این نرخ کاهش یافته است. جزئیات دقیق این نرخ، در اختیار پژوهشگران و تحلیلگران قرار داده شد و علت این کاهش هم منتشر شده است.

کیانی تاکید کرد: از سال گذشته آمار‌های استانی برای نرخ بیکاری محاسبه شد و الان با اطمینان ۹۵ درصد می‌توانیم بگوییم نرخ بیکاری همه استان ها چه رقمی است، چرا که آمارگیری های ما نمونه ای بوده و برآوردی از جامعه و با تکیه بر عدم قطعیت است.

معاون طرح‌های آماری و آمار‌های ثبتی مرکز آمار ایران گفت: براساس استانداردهای بین المللی، از فصل آینده سن کار کودکان از 10سال به 15 سال تغییر می یابد.

کیانی در رابطه با آخرین آمار خانه های خالی در استان تهران و کشور گفت: آخرین آمار دقیق مربوط به سرشماری سال 95 است و قطعا از آن سال تاکنون ساخت و ساز در کشور بسیار زیاد بوده و آمار دقیقی از آن موجود نیست.

وی با اشاره به نشست امروز با کارشناسان آماری استان تهران، اظهار کرد: ما باید به سمت نظام آماری ثبتی، به روز و دقیق از طریق دستگاه‌های اجرایی کشور حرکت کنیم، همه دستگاه‌ها برای مدیریت و برنامه ریزی به این آمار‌ها نیاز دارند و مرکز آمار هم استفاده کننده ثانویه از این آمار‌ها خواهد بود تا آمار‌های جدیدتری در دست داشته باشد.

معاون طرح‌های آماری و آمار‌های ثبتی مرکز آمار ایران در پاسخ به این پرسش که آیا آمار‌های تولیدی دستگاه‌های اجرایی در اختیار مرکز آمار قرار میگیرد؟ گفت: اطمینان لازم باید بین ما و دستگاه‌ها ایجاد شود تا آمار‌ها را در اختیار ما قرار دهند که در این زمینه توفیق خوبی هم داشتیم.

کیانی گفت: اخیرا هیئت دولت به سازمان مالیاتی اجازه داده تا داده‌های خود را در اختیار مرکز آمار قرار دهد تا بتوانیم آمار‌های سرجمع تولید کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال رفع خلاء‌های آماری هستیم و در برنامه سوم ملی آمار کشور که حدود شش ماه از اجرای آن می‌گذرد مهمترین سرفصل این برنامه نیز رفع خلاء‌های آماری است.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2355

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2355/دولت-اجازه-داده-های-مالیاتی-اختیار-مرکز-آمار-قرار-می-گیرد

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir