کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبرخوش به دانش آموزان استثنایی/ نیاز 1000 میلیاردی مدارس مسکن مهرتهران

3 خرداد 1395 ساعت 5:14


داریوش ورناصری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، mbot.ir درباره توجه ویژه دولت به مدارس استثنایی به عنوان یکی از اولویت های مهم در برنامه ها اظهار داشت: همزمان با استقرار دولت یکی از برنامه های اساسی ساخت فضاهای آموزشی و مدارس ویژه کودکان استثنایی بود.  از سال ۹۲ تاکنون بیش از ده فضای آموزشی ویژه دانش آموزان استثنایی در مناطق یک، چهار، یازده، هیجده، تهران، پاکدشت، شهر قدس و ...آماده کردیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: برای مهر ماه سال آینده، سه فضای آموزشی ویژه کودکان استثنایی به این مجموعه ها اضافه خواهد شد. این در حالی است که سال گذشته تعداد ۱۵۰ پروژه آموزشی در استان تهران تحویل داده ایم که بخشی از این تعداد برای کودکان استثنایی بود که اعتبارات قابل توجهی از سوی دولت و خیرین مدرسه ساز برای ساخت این مدارس تخصیص یافته است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران ادامه داد: مدرسه ویژه کودکان استثنایی در غرب شهر تهران با ده هزار متر مساحت یکی از مهمترین پروژه های در حال پیگیری و طراحی است.

ورناصری با بیان اینکه فاز اول مجتمع آموزشی و رفاهی ویژه کودکان استثنایی به زودی و در سال ۹۵ به بهره برداری و فاز دوم هم در سال آینده انجام می شود، تصریح کرد: برآورد اولیه هزینه برای ساخت این مجتمع  آموزشی و رفاهی قریب به ده میلیارد تومان است که قرار شد با تقسیم ۵۰ درصدی هزینه ها میان آموزش و پرورش و کمک خیرین انجام دهیم.

وی درباره وضعیت مدارس فرسوده استان تهران گفت: نزدیک به 30 درصد از شش هزار فضای آموزشی و پرورشی در استان تهران، دارای مشکلات مختلفی هستند که نزدیک به ۱۴۰۰ فضای آموزشی شامل ۱۵ هزار کلاس درس در بافت فرسوده استان قرار دارند.

ورناصری با بیان اینکه بهبود مدارس فرسوده در استان تهران نیازمند برنامه ده ساله است، گفت: سالانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ از این فضاها را بازسازی و یا مقاوم سازی می کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران درباره وضعیت مدارس مسکن مهر در سطح استان تهران گفت: با توجه به آمار ارایه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی ۳۳۰ هزار واحد مسکونی در سایت های مسکن مهر استان تهران وجود دارد که این تعداد نیازمند حدود ۳۸۵ مدرسه به صورت دو شیفت است.

وی با بیان اینکه ساخت هر مدرسه نیارمند سه میلیارد تومان اعتبار است، ادامه داد: از این تعداد مدرسه مورد نیاز تاکنون ۶۴ مدرسه را در حال ساخت و حتی ساخته شده داریم که مهر ماه امسال آماده بهره برداری هستند.

ورناصری به برنامه های اداره نوسازی مدارس استان تهران تا پایان سال جاری اشاره و تصریح کرد: تکمیل فضاهای نیمه تمام سالهای گذشته قریب به ۱۶۰ پروژه در کل استان که دارای پشیرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد هستند و همچنین اتمام پروژه های نیمه تمام و در دست اجرا تا پایان سال جاری از جمله برنامه های مهم ما قرار دارند.

وی گفت: مقاوم سازی مدارس از دیگر برنامه های مهم در سال جاری است که حدود ۴۰ مدرسه پیش بینی شده و از هفته اول خرداد ماه کار مقاوم سازی آنها اغاز می شود.

ورناصری به اتمام برچیدن بخاری های گازی در مدارس دولتی در استان تهران اشاره و افزود: سال گذشته برچیدن این سیستم گرمایی، در شهر تهران به اتمام رسید.

وی افزود: حدود ۴۵۰۰ کلاس درس با سیستم گازی در استان داشته ایم که در حال حاضر به ۱۰۰۰ واحد رسیده و امسال هم جمع آوری بخاری های گازی این تعداد ا مدارس به پایان می رسد.

ورناصری به نقش و حضور مهم خیرین مدرسه ساز در فرایند برنامه های ذکر شده اشاره و تصریح کرد: احداث مداس جدید هم در برخی مناطق جدید تهران مثل منطقه ۲۲ از دیگر برنامه های سال جاری با کمک و همیاری خیرین است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 235

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/235/خبرخوش-دانش-آموزان-استثنایی-نیاز-1000-میلیاردی-مدارس-مسکن-مهرتهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir