کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اسناد توسعه استان تهران الگوی خوبی برای استان های کشور است

30 تير 1398 ساعت 7:40


«قاسم رمضانپور نرگسی» معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره حضور خود در سازمان مدیریت استان تهران، اظهار کرد: برای اولین بار بود که در سازمان برنامه استان تهران حضور یافتم. این استان به لحاظ کمی و کیفی وزنه خوبی در کشور است و اهمیت بسیاری در سازمان برنامه و بودجه کشور بویژه نزد مدیریت سازمان دارد. از طرفی آقای ترکی هم به عنوان رئیس سازمان بر اعتبار این سازمان افزوده است.

وی افزود: حجم تامین درآمد استان تهران قابل مقایسه با سایر استان ها نیست. اساس درآمد کشور، سازمان برنامه استان تهران است.

رمضانپور نرگسی با اشاره به نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد و تدوین اسناد توسعه ای استان تهران گفت: کارهای خوب و ارزنده ای در سازمان مدیریت تهران انجام شده، بویژه برنامه ریزی و اجرای بودجه ریزی عملکردی که مورد حساسیت مدیران سازمان برنامه کشور است. استان تهران این کار را در سطح ملی انجام داد که جا دارد این پروژه با وسواس و حساسیت بیشتر دنبال شود.

وی اضافه کرد: اسناد توسعه و آمایش سرزمین برای شهرستان های تابعه در حد خودش منحصر به فرد بوده و می تواند معیار و الگویی در سطح کشور باشد، هرچند که هم اکنون آمایش سرزمینی در سطح ملی در حال انجام است اما اسناد استان تهران خاص هستند.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور درباره بازگشت سهم استان تهران در مازاد درآمدها اظهار کرد: در قانون بودجه سال 98، برای اولین بار حکمی مبنی بر تعلق مازاد درآمد استان ها به خود آن ها آمده است. تهران یکی از استان هایی است که در موضوع درآمدی وسواس بیشتری نسبت به آن وجود دارد. بخشی از این موضوع به قوانین سالانه مجلس و بخشی به نظر رئیس سازمان و معاونت ها بر می گردد. البته معتقدم تهران نیازمند توجه بیشتر است و حتما این موضوع را به ریاست سازمان برنامه منعکس میکنم.

انتهای پیام./

 


کد مطلب: 2342

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2342/اسناد-توسعه-استان-تهران-الگوی-خوبی-های-کشور

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir