کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار استاندار؛دراجرای طرح کاهش کودکان کار و خیابان مماشات نخواهیم کرد

30 تير 1398 ساعت 6:27


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "انوشیروان محسنی بندپی" در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان تهران با موضوع کودکان کار و خیابان، اظهار کرد: شهرداری تهران یکی از شرکای اصلی در ساماندهی کودکان کار و خیابان در تهران است و باید با تمام قوا در این حوزه نقش آفرینی کند.

وی افزود: هرگاه که به سمت رفع مشکل ریشه ای آسیب های اجتماعی حرکت کردیم، بعضی از دستگاه ها از عمل به تکالیف قانونی خود شانه خالی می کنند و این امر به هیچ عنوان قابل تحمل نیست.

محسنی بندپی تاکید کرد: اگر خواهان رسیدن به سلامت اجتماعی در شهر و استان تهران هستیم باید در خصوص ساماندهی کودکان کار و خیابان به تکالیف قانونی خود عمل کنیم. 

استاندار تهران ادامه داد: مقوله آسیب های اجتماعی برعکس سلامت فیزیکی است که یک متولی دارد و نیازمند همکاری بین بخشی چندین دستگاه است. در این موضوع شهرداری تهران باید نقش اثربخشی برای ساماندهی کودکان کار و خیابان ایفا کند.

محسنی بندپی با بیان اینکه هدف ما صیانت از کودکان است، افزود: حل این معضل با تشریک مساعی تمامی دستگاه های ذیربط  محقق می شود. اگر تمام دستگاه ها پای کار باشند ظرف مدت 5 ماه، بساط کودکان کار و خیابان در شهر و استان تهران جمع میشود.

وی ادامه داد: شهرداری تهران مکلف به در اختیار گذاشتن مکانی مجهز در اختیار اداره کل بهزیستی استان تهران است، همچنین  مکلف است پیام های فرهنگی با محتوای صیانت از کودکان کار و خیابان با تایید سازمان اجتماعی کشور را در بیلبوردهای تعیین شده منعکس کند.

استاندار تهران گفت: بر طبق مصوبه شورای امنیت کشور مبنی بر اختصاص 50 درصد وقت شبکه 5 به استان تهران می توان از این ظرفیت برای اطلاع رسانی در خصوص ساماندهی کودکان کار و خیابان بهره گرفت.

وی افزود: دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به پذیرش اولیه کودکان یا تریاژ و اعزام کادر پزشکی به مراکز نگهداری باید اقدامات مقتضی را صورت دهند.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه حجم بالایی از کودکان کار را اتباع خارجی تشکیل می دهند، بیان کرد: در خصوص کودکان اتباع نیازمند برگزاری جلسه با محتوای حقوقی با حضور معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور برای تعیین تکلیف این موضوع هستیم.  

وی با بیان اینکه طبق قانون، سازمان بهزیستی مکلف به کاهش 25 درصدی آمار کودکان کار و خیابان است، اظهار کرد: در خصوص ساماندهی کودکان کار و خیابان تمامی دستگاه ها پای کار هستند، اداره کل بهزیستی استان تهران بنا به نقش ذاتی که در خصوص کودکان دارد، باید اثربخش پای کار باشد.  

استاندار تهران افزود: طرحی که سازمان اجتماعی کشور مصوب کرده را هیچ دستگاهی حق ندارد در اجرای آن اخلال ایجاد کند برای عملیاتی کردن این طرح باید پای کار بیاید.

وی تاکید کرد: تمام دستگاه هایی که در قانون ساماندهی کودکان کار و خیابان تکلیف قانونی دارند به منزله شرکای اجتماعی محسوب شده و کم کاری از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست.  

محسنی بندپی با اشاره به باندهای کودکان کار در پایتخت و حومه، گفت: این باندها، کودکان را بدون والدین از کشورهای همجوار به کشور و استان تهران قاچاق می کنند و اگر بخواهیم تعلل کنیم بزودی شاهد افزایش آمار کودکان کار و خیابان خواهیم بود. 

استاندار در پایان تاکید کرد: در اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان کم کاری دستگاه ها پذیرفتنی نیست و در این خصوص به هیچ عنوان مماشات نخواهیم کرد.

انتهای پیام./

 


کد مطلب: 2335

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2335/هشدار-استاندار-دراجرای-طرح-کاهش-کودکان-کار-خیابان-مماشات-نخواهیم

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir