کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استفاده از ظرفیت"فاتب"در تامین امنیت مراکز نگهداری کودکان کار

30 تير 1398 ساعت 6:01


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "شکراله حسن بیگی" در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان تهران با موضوع کودکان کار و خیابان، اظهار کرد: جلسات این کمیته به واسطه اهمیتی که کاهش  آسیب های اجتماعی به ویژه در استان تهران برای کشور دارد از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاه ها مکلف به انجام تکالیف قانونی خود هستند.

وی افزود: هماهنگی های بین بخشی بین همه دستگاه ها در استان تهران در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تمامی قوانین مربوط به ساماندهی کودکان کار و خیابان به دستگاه های ذیربط ابلاغ شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه پلیس "فاتب" حتما از ظرفیت یگان امداد خود در تامین امنیت مراکز نگهداری استفاده کند، تصریح کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی که کودکان کار و خیابان یکی از این آسیب ها است، نیازمند اقدامات حمایتی ویژه هستیم.

وی ادامه داد: نخستین دستگاهی که در آیین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان مسئولیت تامین امنیت واحدهای نگهداری کودکان را دارد نیروی انتظامی است. این نهاد در خصوص تأمین امنیت واحدهای سیاری که اقدام به ساماندهی کودکان کار و خیابان می کنند تکلیف قانونی دارد.

حسن بیگی اظهار کرد: اداره کل اتباع خارجی دو نیرو مستقر در مرکز فوریت های اجتماعی تهران برای ارائه خدمات به کودکان کار اتباع مستقر کرده است.  اتباع غیرمجازی که فاقد کارت آمایش یا گذرنامه هستند با نظر معاونت امنیتی وزارت کشور این کودکان به کشور متبوع بازگردانده خواهند شد.


کد مطلب: 2332

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2332/استفاده-ظرفیت-فاتب-تامین-امنیت-مراکز-نگهداری-کودکان-کار

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir