کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عزم مدیران شهری اسلامشهر در توسعه ستودنی است

29 تير 1398 ساعت 7:31


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، "نعمت اله ترکی" در جمع شهردار و مدیران شهری شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه برنامه ریزی باید مبتنی بر نظام شهری باشد، اظهار کرد: نظام مدیریت شهری شامل همه افراد اعم از شهردار و مردم است، میزان فعالیت و آنچه در حوزه شهر انجام دهیم هم باید براساس معیار رضایتمندی جامعه مقایسه شود.

وی افزود: شهر و شهرداری موفق است که به فکر ایجاد درآمدهای پایدار شهری باشد که خوشبختانه در اسلامشهر این اتفاق در حال وقوع است.

ترکی تاکید کرد: اولویت بندی در نظام شهری مهم است. در برخی شهرها، نهایت فعالیت حوزه شهری در جدول کشی‌ و آسفالت خیابان است، اگر چه مطلوب است اما اقتصاد و درآمد پایدار شهری در آن‌ دیده نشده و فقط مختص به همان لحظه است. پروژه های شهری باید اثرگذار و نافع حقوق مردم باشد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: پروژه مترو اسلامشهر کار بزرگی است که شهرداری اسلامشهر برای اجرای آن همت داشت و این اطمینان را ایجاد کرد که مدیریت شهری میتواند در بسیاری از پروژه ها به تنهایی عمل کند. شاید اجرای پروژه از سوی شهرداری اسلامشهر به تنهایی غیر قابل تصور بود، اما این اتفاق رخ داد. 

ترکی اظهار کرد: در موضوع حمل و نقل جاده ای، احداث چند کمربندی در اسلامشهر بسیار موثر بوده و احداث آن ها در حد بزرگراه اهمیت داشته و تحول خوبی را در شهرستان اسلامشهر ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه مانع اصلی برخی توسعه های خدماتی در شهرستان اسلامشهر، کمیسیون ماده 5 است، تصریح کرد: اعتراضاتی از سوی شهرداری اسلامشهر در این زمینه مطرح شده و ما در کمیسیون آن ها را بررسی می کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: کمربندی 45 متری اسلامشهر که اتصال دهنده کمربندی آزادگان با اسلامشهر است، پروژه بسیار بزرگ و وسیعی است که می‌تواند مشکلات مردم شهرهای همجوار اسلامشهر مانند بهارستان و رباط کریم را هم حل کند.

وی همچنین نظام مبلمان شهری را از دیگر شاخص های رضایتمندی مردم دانست و گفت: پیش از این اهمیت چندانی به این نظام داده نمی شد، امروز در گشت و گذار های شهری در اسلامشهر، توقف 2 دقیقه ای ندیدم و این برنامه ریزی شما خوب است.

ترکی اضافه کرد: در اقتصاد شهری همه خدمات شما در آینده باعث ایجاد اشتغال، کارآفرینی و رونق کسب و کار خواهد بود و ایجاد درآمد پایدار در گرو تشکیل ساختار و بستر مناسب است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره تعیین و تکلیف طرح کمربند جنوبی بهارستان، رباط کریم و اسلامشهر گفت:  سال هاست درگیر این پروژه هستیم و 2 ماه گذشته، ۴۲ میلیارد تومان برای اجرای آن ابلاع کردیم. تاکنون پیشرفتی حاصل نشده برای این منظور به راه و شهرسازی ده روز فرصت دادیم در صورت به نتیجه نرساندن این پروژه، اجرای آن را به سه شهر مذکور واگذار می کنیم.

ترکی در پایان از شهردار، فرماندار و مجموعه شهری اسلامشهر برای خدمات صادقانه و عزم جدی برای خدمت به مردم تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2322

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2322/عزم-مدیران-شهری-اسلامشهر-توسعه-ستودنی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir