کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکی خبر داد: ایجاد شبکه ریلی رینگی در سطح استان تهران

27 تير 1398 ساعت 18:18


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «نعمت اله ترکی» در سفر به شهرستان اسلامشهر و پس از بازدید از پروژه مترو این شهر، اظهار کرد: عزم همه مدیران شهرستان برای پیشبرد اهداف توسعه و اجرای پروژه چندین ساله مترو اسلامشهر بویژه قرارگاه خاتم الانبیا قابل تقدیر است و این همگرایی و تعامل مدیران شهرستانی در همه بخش ها بویژه در اجرای اسناد توسعه ای و آمایش باید ادامه یابد.

وی با اشاره به تدوین سند برنامه ششم توسعه ویژه 16 شهرستان استان تهران، افزود: برای تهیه این سند، برای اولین بار برش شهرستانی را بر اساس ظرفیت ها و قابلیت های آن ها احصا کردیم. برنامه های این سند تا سال ۱۴۰۰ تنظیم شده اما مهم اجرای درست اهداف است حتی اگر پس از 1400 هم ادامه داشته باشد.

ترکی گفت: بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان تهران شهر نشین هستند و دیگر نمیشود با سیستم مدیریت دولتی آن ها را اداره کرد. امروزه دولت باید نقش پشتیبان و ناظر برنامه ها را داشته باشد و اداره شهرها باید به دست شهرداران سپرده شود.

وی در ادامه به نشست تخصصی سازمان مدیریت تهران با شهرداران استان اشاره کرد و افزود: آبرسانی، ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب،حمل و نقل ریلی و جاده ای، از جمله اولویت های ما در برنامه ریزی و توسعه شهرها است و در این نشست هم قرار بر این شد تا در مدیریت شهری هر شهردار یک برنامه زمانبندی و توسعه ای به ما ارایه کند. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه اولویت ما در حمل و نقل عمومی شهرستانی، ریلی است، گفت: مترو اسلامشهر یکی از اولویت های مهم شهرستان بود که از زمان انتقال پروژه به شهرداری این شهرستان، ساخت آن سرعت گرفت. ما به دنبال این هستیم این خط مترو ادامه یافته و رینگ اتصالی شهرستان های غرب و جنوب استان ایجاد شود.

وی طرح اتصال کمربندی سه شهرستان بهارستان، رباط کریم و اسلامشهر را از دیگر طرح های روی زمین مانده استان عنوان کرد و افزود: با وجود تزریق بودجه از سوی دولت، این پروژه تاکنون اجرایی نشده است. 

ترکی همچنین از آغاز مطالعات ایجاد خط ریل باس و اتصال خطوط شهرستان های استان به یکدیگر از سوی شرکت راه آهن خبر داد و گفت: این اتصال گره ترافیکی به شهر تهران را باز می کند.

انتهای پیام./


کد مطلب: 2321

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/2321/ترکی-خبر-ایجاد-شبکه-ریلی-رینگی-سطح-استان-تهران

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir